نوشته شده توسط : مجید

‏مراسم گرامیداشت نهم دی روز حماسه و بصیرت صبح امروز در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

 

‏مراسم گرامیداشت نهم دی روز بصیرت صبح امروز در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

‏به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین گرامیداشت نهم دی که صبح امروز در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و سردار شکارچی، رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی ستادکل نیروهای مسلح حضور داشتند.

رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی ستادکل نیروهای مسلح در این مراسم 9 دی را روز ‏بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست و تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی وقتی در قالب زور در میدان های جنگ نتواستند به اهداف خود برسند از باب تزویر وارد شدند و این دو عامل یعنی زور و تزویر را برای مقابله با اسلامیت و جمهوریت انقلاب اسلامی ایران برگزیدند.

سردار شکارچی در ادامه با بیان این که استکبار حتی با حکومت های مردمی بدون اسلام هم مشکل دارد، افزود: استکبار همیشه به دنبال سلطه بوده و همواره در حال برنامه ریزی و توطئه علیه حکومت هایی است که با نظام سلطه و منافع آن در تضاد هستند.

رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی ستادکل نیروهای مسلح در پایان با بیان این که حماسه بزرگ مردم در 9 دی توانست نقشه استکبار برای مقابله نرم با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خنثی کند، گفت: تضعیف ولایت، امت، دیانت و شریعت از جمله اهداف دشمن در فتنه 88 بود.



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا در جریان بازید از روند رزمایش تمرین روی نقشه دانشجویان دافوس برشاخص اعتقادی به عنوان یکی از مولفه های مهم قدرت تاکید و بر تقویت روحیه ایمانی و اعتقادی کارکنان درتمام لایه های آموزشی توصیه کرد.

 

 

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا در جریان بازید از روند رزمایش تمرین روی نقشه دانشجویان دافوس برشاخص اعتقادی به عنوان یکی از مولفه های مهم  قدرت تاکید و بر تقویت روحیه ایمانی و اعتقادی کارکنان درتمام لایه های آموزشی توصیه کرد.
در طی بازید حجت الاسلام فقیه، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا از روند رزمایش تمرین روی نقشه دانشجویان دافوس برشاخص اعتقادی به عنوان یکی از مولفه های مهم  قدرت تاکید و بر تقویت روحیه ایمانی و اعتقادی کارکنان درتمام لایه های آموزشی توصیه کرد.
به گزارش روابط عمومی  ارتش، در حاشیه  این بازدید حجت الاسلام فقیه در گفت و گو با خبرنگار قرارگاه رسانه ای رزمایش با اشاره به مطلب فوق گفت: آنچه که به عنوان وجه تمایز قدرت و استعداد نیروی ما نسبت به دشمن مطرح می شود برتری اعتقاد، فکر و ایمان در بین نیروهای ما است که حرف اول را می زند و انتظار می رود برروی این شاخص در همه لایه های آموزشی توجه شود.
وی در ادامه به روحیه اعتقادی رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: ما اگر در دوران دفاع مقدس به نتیجه رسیدیم و در مقابل اجماع جهانی پیروز شدیم به علت برتری قدرت ایمان و اعتقاد در بین رزمندگان در آن دوران بود.
گفتنی است حجت الاسلام فقیه همچنین از اجرای برنامه های  فرهنگی تبلیغی رزمایش و هماهنگی سایر قسمتها جهت انجام بهتر رزمایش وحدت 95 دانشجویان دافوس قدردانی کرد.

 



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

همزمان با حماسه نهم دی، روز حماسه و بصیرت، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر و در آن نهم دی ماه را جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی دانست.

 

 

همزمان با حماسه نهم دی، روز حماسه و بصیرت، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر و در آن نهم دی ماه را جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی دانست که در آن ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، با خلق حماسه ای عظیم، دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخته و قلب امام زمان (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی ) را شاد نمود.
متن بیانیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی حماسه نهم دی ماه سال 1388، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مردم ولایتمدار ایران به حساب می آید.
در ادامه این بیانیه آمده است: نهم دی ماه سال 1388 نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند. یوم الله ماندگاری که در آن، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، با خلق حماسه ای عظیم دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخته و قلب امام زمان (عج) و نایب بر حقش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) را شاد نمود.
ارتش در بیانیه خود تصریح کرده است: نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان و خروش ملت ایران در دفاع از آل الله در برابر اهانتها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. در این روز مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب را به خوبی می شناسند و هرگز، نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می دارند و به این جمله حضرت امام (ره) که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیب نرسد» معتقد و در عمل به آن پایبند هستند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به تدابیر رهبر معظّم انقلاب و همراهی و هوشیاری مردم بصیر و انقلابی با ولی فقیه زمان در حماسه نهم دی ماه آورده است: یقیناً نهم دی یکی از الطاف خفیه خداوند متعال به ملت حق مدار و ولایت دوست ایران اسلامی است که با انسجام ملی، مردم سالاری دینی را با هدایت پیر و مرادشان در کشور حاکم کرده‌اند و در گسترش عدالت با تأسی به مقتدایشان حضور آگاهانه دارند و در مقابله با هر گونه تعرض، مردانه در صحنه حضور داشته و همانگونه که با صلابت و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس ایستادند و با تقدیم هزاران شهید پاسخی دندان شکن به دشمن دادند، امروز نیز با ایمان و پایبندی به ارزش های اسلامی تا پای جان از سرزمینشان دفاع خواهند کرد.
این بیانیه در پایان با تعظیم به مقام شامخ شهیدان، جانبازان ایثارگران عرصه های مختلف ایران اسلامی، تأکید کرده است: رزمندگان ولایتمدار ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت این حماسه به یادماندنی، همراه با تمامی آحاد امت اسلامی، آمادگی حضور خود در تمامی صحنه های دفاع از انقلاب و نظام و پیوند عاشورایی با ولایت را اعلام می نمایند و معتقدند به فضل الهی و با بصیرت و ولایت مداری ملت ایران، اجازه تکرار چنین تجربه تلخی را نخواهد داد.


:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
 
افسران - نزدیکترین.....


:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

 

 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ در منطقه جنوب  کشور طی روزهای آتی خبر داد

 امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) صبح امروز (یکشنبه) در نشستی خبری که در قرارگاه پدافند هوایی شهید بوشهریان برگزار شد، اعلام کرد: رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ از فردا در  منطقه جنوب کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وسعت منطقه ی عملیات رزمایش، خاطر نشان کرد: وسعت منطقه رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷، استان های خوزستان، هرمزگان و بوشهر را شامل شود.



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال در حالی دو هفته دیگر به پایان می رسد که بازار شایعات نقل و انتقالاتی در اطراف سرخپوشان پایتخت داغ است. به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سرخپوشان پایتخت قبل از پایان نیم فصل اول تکاپوی خود را برای خرید بازیکنان مدنظر برانکو آغاز کردند و قصد دارند تا برای بازیهای لیگ قهرمانان آسیا و ادامه بازیهای لیگ برتر تیم خود را تقویت کنند. فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال هنوز آغاز نشده است که جدایی احمد نوراللهی و آرام طبع قطعی شده است اما وضعیت امید عالیشاه و محمد انصاری برای فصل بعد مشخص نشده است. احمد نوراللهی به علت گذراندن خدمت سربازی باید از 7 دی ماه در تمرینات تراکتورسازی حاضر شود. وی با کسر خدمت سربازی مواجه است و بعد از گذراندن 7 ماه خدمت سربازی می تواند به تیم پرسپولیس برگردد. امید عالیشاه هم همانند احمد نوراللهی برای گذراندن خدمت سربازی باید به تیم تراکتورسازی بپیوندد اما تاکنون وضعیت خود را مشخص نکرده است. محمد انصاری مدافع پرسپولیس هم به علت عملکرد درخشان خود با پیشنهاد نجومی یک تیم چینی مواجه شده است اما برانکو مخالف جدایی این بازیکن است. البته برانکو دیروز از مواضع خود کوتاه آمد و اعلام کرد باشگاه به خاطر منافع خود هر تصمیمی بگیرد قبول می کند. آرام طبع هم به علت نیمکت نشینی خواستار جدایی از سرخپوشان پایتخت شده است و برانکو هم مخالفتی نکرده است. گفته می شود قرار است آرام طبع با دانشگر بازیکن نفت تهران معاوضه شود. بازیکنان اوکراینی پرسپولیس هم نتوانستند رضایت برانکو را جلب کنند. براین اساس اگر مسئولان پرسپولیس بازیکن با کیفیت خارجی پیدا کنند به احتمال زیاد این دو بازیکن از پرسپولیس جدا می شوند. پرسپولیس با جدایی نوراللهی، آرام طبع، عالیشاه و دو بازیکن اوکراینی در پستهای دفاع،خط میانی و حمله بازیکن باید جذب کند. براین اساس سروش رفیعی بازیکن تراکتورسازی گزینه مدنظر برانکو در نیم فصل اول است. البته این بازیکن اعلام کرده اولویتش بازی در اروپا است همچنین باشگاه تراکتورسازی قصد دارد این بازیکن را حفظ کند. بنابراین باید دید شاه ماهی نقل وانتقالات در نیم فصل دوم پیراهن چه تیمی بر تن می کند. شنیده حاکی از آن است که سیامک کوروشی و محمد دانشگر ،پورقاز، طیبی رحیم زهیوی ، حسن بیت سعید ، گادوین منشا، داریوش شجاعیان ، سیاوش یزدانی ، سروش رفیعی و بازیکنان خارجی آسیایی گزینه های مدنظر برانکو در فصل نقل و انتقالات هستند. به هر حال باید دید پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی می تواند بازیکنان مدنظر برانکو جذب کند یا نه!

:: برچسب‌ها: دلاوران ایران،پرسپولیس ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
فرشته مرگ برای گرفتن جان انسانها از پیامبران خدا گرفته تا عادی ترین انسانها روش های متفاوتی دارد. به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزی عزاییل نزد ابراهیم(ع) آمد تا جان او را قبض کند. ابراهیم(ع) مرگ را دوست نداشت. عزراییل متوجه ی خدا شد و عرض کرد: ابراهیم(ع) مرگ را ناخوش دارد. خداوند به عزراییل وحی کرد: ابراهیم(ع)را آزاد بگذار، چرا که او دوست دارد زنده باشد و مرا عبادت کند. مدت ها از این ماجرا گذشت تا روزی ابراهیم(ع) پیرمرد بسیار فرتوتی را دید که آنچه می خورد، نیروی هضم ندارد و آن غذا از دهان او بیرون می آید. دیدن این منظره سخت و رنج آور، موجب شد که ابراهیم(ع)ادامه زندگی را تلخ بداند و به مرگ علاقه مند شود. در همین وقت به خانه ی خود بازگشت ناگاه یک شخص زسیار نورانی را که تا آن روز چنان شخص زیبایی را ندیده بود مشاهده کرد و پرسید: تو کیستی. او گفت: من فرشته ی مرگ هستم. ابراهیم(ع) گفت: چه کسی است که از نزدیک شدن به تو و دیدار تو بی علاقه باشد، با اینکه دارای چنین جمال دل آرایی هستی. عزراییل گفت: ای خلیل خدا، هر گاه خداوند خیر و صلاح کسی را بخواهد، مرا با این صورت نزد او میفرستد و اگر شر و بدی او را بخواهد، مرا در چهره ی دیگر نزد او می فرستد. آنگاه روح ابراهیم(ع) را قبض کرد. به این ترتیب ابراهیم در سن 175 سالگی با کمال دل خوشی و شادابی به سرای آخرت شتافت.

:: برچسب‌ها: دلاوران ایران، عزراییل ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برای جلوگیری از اجرایی شدن توافق شرکت بوئینگ با ایران، دست بکار شدند. به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، شرکت بوئینگ روز یکشنبه اعلام کرد برای فروش 80 فروند هواپیما با ایران به توافق رسیده است. نمایندگان جمهوری خواه آمریکایی در واکنش به این خبر، با یکدیگر تعهد کردند با این قرارداد 16.6 میلیارد دلاری مبارزه کنند. قانونگذاران جمهوری خواه پیش از این نیز در ماه ژوئن (30 روز منتهی به 11 تیر) شرکت بوئینگ را به دلیل توافق فروش هواپیما به ایران مورد انتقاد قرار دادند. «پتر روساکم» و «جب هنسارلینگ» دو نماینده جمهوری خواه در نامه ای به مدیر عامل شرکت بوئینگ درخصوص فروش هواپیما به ایران هشدار دادند. آنها در این نامه در اظهاراتی بی‌اسا مدعی شدند: «ایران از این هواپیماها برای نقل و انتقال تسلیحات و تحویل موشک و سلاح به گروه های تروریستی خرابکار استفاده خواهد کرد.» با انتشار اطلاعیه توافق فروش هواپیما به ایران از سوی بوئینگ، نمایندگان جمهوری خواه متعهد شدند تا با این توافق در کنگره به شدت برخورد کنند. آنها همچنین ابراز امیدواری کردند با روی کار آمدن ترامپ، اوضاع سیاسی به نفع آنها تغییر کند. یک دستیار ارشد «پتر روساکم» در مصاحبه ای گفت: «گزینه های پیشنهادی ترامپ برای کابینه اش نشان می دهد این دولت هیچ گونه انعظافی در برابر ایران از خود نشان نخواهد داد.» با این حال، ترامپ هنوز درخصوص قرارداد ایران ایر و بوئینگ اظهار نظری نکرده است. وی همواره منتقد جدی توافق هسته ای ایران بوده است. از سوی دیگر، ترامپ طرفدار ایجاد اشتغال برای آمریکایی ها است. بوئینگ با شعار ایجاد شغل برای جوانان آمریکایی، دست به قرارداد فروش هواپیما به ایران زده است. بوئینگ در تلاش است با این حربه حمایت و موافقت رئیس جمهور منتخب آمریکا را در خصوص فروش هواپیما به ایران جلب کند تا هرگونه سنگ‌اندازی کنگره در مسیر اجرای توافق با تهران، با وتوی رئیس جمهور خنثی شود. در اطلاعیه منتشر شده از سوی این شرکت آمده است: «با این توافق، به طور مستقیم ده ها هزار شغل در آمریکا ایجاد خواهد شد.» دیگر نمایندگان آمریکا نیز به دلیل ایجاد اشتغال از این توافق حمایت کردند. اولین سری هواپیماهای بوئینگ در سال 2018 به ایران تحویل داده خواهد شد.

:: برچسب‌ها: دلاوران ایران،بوئینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
رییس مجلس گفت: مقامات انگلیسی و آمریکایی با رجزخوانی‌های سیاسی به دنبال رونق بازار مکاره سلاح خود هستند. آمریکا با گزافه گویی در تلاش است تا سرپوشی بر ماجراجویی خود در منطقه بگذاردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "علی لاریجانی" رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 24 آذر) با تبریک فرارسیدن هفته وحدت گفت: امیدوارم هفته وحدت بستر واقعی وحدت مسلمانان را فراهم کند، پیامبر خدا فرمودند "مؤمنان همه باهم برادرند، خون‌هایشان یکرنگ است و در برابر دیگران قدرتی واحد هستند." وی افزود: اگر مسلمانان همین کلام پیامبر اکرم (ص) را مبنای زندگی خود قرار دهند به تعبیر حضرت امام بزرگترین قدرت دنیا می‌شدند، بزرگترین معجزه عالم در حرکت عظیمی بود که رسول‌الله ظرف 23 سال بوجود آورد و نظام بی‌نظیری در تربیت فردی و اجتماعی ساماندهی کرد. لاریجانی خاطر نشان کرد: تا زمانی که این منهج در میان مسلمانان حتی با تغییراتی رایج بود، پیشرفت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی چشمگیری داشتند و با عزتمندی زیست می‌نمودند با حضور پیامبر به این نشریه رستاخیز، بلوغ عقلانی بشر آغاز شد، نظام تربیتی پیامبر بر عقلانیت و حکمت استوار بود. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیامبر فرمودند "خداوند چیزی با ارزشتر از عقل در میان بندگان تقسیم نکرد از این‌رو خواب خردمند بهتر از بیداری جاهل است" و مهمتر آنکه آبادانی کشور و ترقی و رشد یک امت را در گرو حکمت و دانش قرار دادند و فرمودند "دلی که درونش حکمت نیست مانند خانه‌ای ویران است بنابراین بیاموزید و آموزش دهید و دین‌شناس گردید و نادان از دنیا نروید و خداوند عذر نادانی را نمی‌پذیرد". نماینده مردم قم خاطر نشان کرد: پیامبر فرمودند "هر کس در پایه‌ای جز دانش رفتار کند بیش از آنکه اصلاح کند فساد به بار می‌آورد" در واقع نظام تربیتی رسول‌الله اصلاح‌گری، توسعه و رشد فردی_اجتماعی واقعی جز بر دانش و حکمت ممکن نیست انسانی رستگار است که خردمند باشد و جامعه‌ای به معنای واقعی توسعه دارد که مبنای حرکت آن جامعه بر حکمت استوار باشد. وی اظهار داشت:‌ پیامبر در کلامی نورانی این نوید را داده است که سنت الهی برای روزی انسان‌ها برنامه‌ریزی درست قرار داده شده است و فرمودند هر کس برای گذران زندگی خود به ‌درستی برنامه‌ریزی کند خدای تبارک و تعالی روزی‌اش می‌بخشد آنقدر برنامه‌ریزی درست مبتنی بر حکمت در نظام تربیتی و سلوک سیاسی پیامبر اهمیت دارد که ترس و خوف خود را صرفا در بی‌برنامگی و سوء تدبیر مسلمانان بیان نموده است. رئیس قوه مقننه در ادامه گفت: پیامبر فرمودند "در امت خویش نه از فقر بلکه از برنامه‌ریزی نادرست و سوء تدبیر بیم دارم". لاریجانی به بیان نکته دیگر از نظام تربیتی پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: نکته دیگر طراحی نظریه هم سرنوشتی مسلمانان است، بطوری که حکومت پیامبر مردمی‌ترین نظام حکومتی تاریخ محسوب می‌گردد پیامبر مبنای حکمرانی خویش را در «کلکم راع و کلکم مسئول» قرار داده بودند لذا در نظام سیاسی پیامبر بر مبنای این اصل، دو سیاست نمود دارد 1- محدودیت دولت. 2- آزادی ملت. رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: درست عکس شرایط امروز جهان که دولت‌ها تا می‌توانند برای خود آزادی خلق می‌کنند چه در حوزه سیاست، اقتصاد، امنیت و از این طریق روزی عمل ملت را محدود می‌کنند این وضع در میان کشورهای اسلامی به صورت بدترین شکل درآمده است، پیامبر اکرم نظامی ایجاد نمود که به گفته امام علی(ع) وقتی مرد یهودی طلب خود را از پیامبر خواست و پیامبر معذور بود برحسب حرف مرد یهودی یک روز در کنار او ماند و علیرغم عصبانیت اطرافیان نزد او نماز خواند و استراحت کرد و به اصحاب خود گفت که خداوند مرا نفرستاد که به کسی ظلم کنم خواه اهل ذمه باشد خواه نباشد. لاریجانی در ادامه تصریح کرد: پیامبر نظام سیاسی را بر اخلاق پایه‌گذاری نمود، در واقع بخش مهمی از رشد مسلمانان را در نظام سیاسی مبتنی بر اخلاق میسر می‌دانست و فرمود خوش رفتاری و مدارا با مردم نیمی از ایمان و نرمش با آنان نیمی از زندگی است از محضر پیامبر در مقابل این مسیر همبستگی ملی مبتنی بر ایمان و اخلاق نظامی گرگ‌وش مبتنی بر سود انگاری است و فرمود روزگاری بیاید مردمش گرگ باشند و آنکه گرگ نباشد گرگ‌ها او را می‌درند. وی در ادامه اظهار داشت: وقتی معیارهای زیستی اجتماعی بشر از تکیه بر اخلاق فاصله بگیرد و تلقی ماکیاولی در سیاست‌ و اجتماع حسن تدبیر تلقی گردد، پیش‌بینی پیامبر محقق می‌گردد که متأسفانه هم اکنون جهان امروز تا حد زیادی این الگو را دنبال کرده است، برای اهداف دنیوی جنگ افروزی می‌کنند برای اهداف پست قدرت طلبانه تروریست ایجاد می‌کنند و آنان را به جان مسلمانان می‌اندازند. رئیس قوه مقننه افزود: آیا این همان مدرسه گرگ‌ها نیست که پیامبر روزگاری با این صفت آن را پیش ‌بینی نمود، با پرویی اموال مسلمانان و انرژی آنان را چپاول می‌کنند و با ایجاد فضای دروغین رعب و هراس منابع نصف و نیمه آنان به فروش سلاح‌های خود اختصاص می‌دهند وی افزود: رجزخوانی‌های سیاسی این روزها در مورد برخی مقامات آمریکایی و انگلیسی در منطقه و گزافه‌گویی‌هایی آنان دو هدف را دنبال می‌کردند و می‌کنند یکی با تولید هراس دروغین بازار مکاره سلاح خود را رونق بخشند و دیگر سرپوشی بر رفتارهای ماجراجویانه‌های خود در منطقه بگذارند و افکار را به سوی دیگری منحرف کنند. نماینده مردم قم گفت: سیاست‌های مزوّرانه آنها در چند سال اخیر در سوریه، عراق، لیبی و یمن به بن بست رسید و توفیقات فرزندان رشید منطقه تروریست‌های آنان را مستمرا به عقب کشاند به طوری که حلب شهر مهم سوریه هم از لوث تروریست‌ها پاک شد و عن قریب انشاالله موصل نیز آزاد می‌شود و این فضا برای آنان خفه کننده است و باید یک مسیر جدید کشمکش را در منطقه باز کنند البته هوشیاری در بین مسلمانان از درجه خوبی برخوردار است، قدرت تحلیل مکر آنان را دارند و این پتانسیل پراهمیت این بار آنان را در چالش غرب آسیا زمین‌گیر خواهد کرد. لاریجانی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی توفیقات مردم مسلمان سوریه و عراق در نبرد با تروریست‌ها و دسایس دولت‌های شرآفرین تبریک گفته و بهترین‌ها را برای آنها آرزو می‌کند و حمایت ملت بزرگ ایران در پیروزی‌های نهایی آنان اعلام می‌دارد. وی سخنان خود را با سخنی از امام صادق (ع) درباره شخصیت پیامبر اکرم به پایان رساند و گفت: امام صادق فرمودند وقتی جبرئیل بر پیامبر نازل شد فرمود خداوند به تو سلام می‌رساند و می‌گوید اگر بخواهی زمین مکه برای تو طلا می‌شود و رسول‌ خدا سه بار نظری به آسمان انداخت و گفت: پروردگارا می‌خواهم یک روز سیر باشم تا حمد تو را به جای آورم و یک روز گرسنه باشم و از تو بخواهم.

:: برچسب‌ها: دلاوران ایران، مجلس ، لاریجانی ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
رئیس جمهور گفت: همکاری ایران و اندونزی علاوه بر منافعی که برای دو کشور دارد، به نفع ثبات و امنیت منطقه و جهان اسلام خواهد بود. روحانی: همکاری ایران و اندونزی به نفع ثبات منطقه و جهان اسلام خواهد بود به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت السلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پس از امضای 4 سند همکاری میان تهران و جاکارتا در نشست خبری با رئیس جمهور اندونزی، گفت: تردیدی ندارم که همکاری دو کشور ایران و اندونزی علاوه بر منافعی که برای دولت ایران و اندونزی خواهد داشت، به نفع ثبات و امنیت منطقه و جهان اسلام خواهد بود. وی افزود: روابط دو کشور در زمینه مسائل انرژی را روابط راهبردی می‌دانیم، ایران تامین کننده نیاز های نفت خام، گاز مایع و سایر نیازهای اندونزی خواهد بود. رئیس جمهور با اشاره به گسترش روابط فرهنگی با کشور اندونزی تصریح کرد: باتوجه به اینکه دو کشور به دنبال اسلام معتدل و رحمانی هستند، کمیته روابط علمای دو کشور و مسائل فرهنگی توسعه می یابد.

:: برچسب‌ها: دلاوران ایران، رئیس جمهور ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1395 | نظرات ()