نوشته شده توسط : مجید

سخنان امروز رهبر ی......

افسران - سخنان امروز رهبر عزیزمان......


:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

شان در بیان یکی از نکات مهم در عملیات آزادسازی خرمشهر به حمایت و دست قدرت الهی اشاره و خاطرنشان کردند: امام بزرگوار، آن مردِ خدا و حکیم الهیِ واقعی، فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: در این منطق، هنگامی که همه تلاشها و مجاهدتها انجام و همه توان به میدان آورده و در نهایت به خدا توکل شود، دست قدرت الهی همچون پشتوانه‌ای مستحکم به کمک خواهد آمد که نتیجه‌ی آن، آزادسازی خرمشهر در مقابل دشمنی است که از همه امکانات تجهیزات برخوردار بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: با این منطق، امکان آزادسازی همه دنیای تحت سلطه استکبار، امکان آزادسازی فلسطین، و امکان اینکه هیچ ملتی مستضعف نباشد، وجود دارد.

ایشان تأکید کردند: هر ملتی که دارای این منطق باشد و تمام تلاش و مجاهدت خود را به‌کار گیرد و به خدا توکل کند، قطعاً مرعوب قدرت نظامی، مالی، تبلیغاتی و سیاسی قدرتها نخواهد شد.

رهبر انقلاب با اشاره به تلاش ناموفق جبهه استکبار در طول 38 سال گذشته برای شکست انقلاب اسلامی، به‌رغم استفاده از ابزارها و توطئه‌های گوناگون، آن را نمونه بارز پیروی از منطقِ مجاهدت و ایستادگی با توکل برخدا برشمردند و تأکید کردند: ملت ایران همچنان در صحنه است و جوانان بسیاری حاضرند که جان خود را در راه انقلاب فداکنند و این، همان چیزی است که قدرت خدا را جلب خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این نوع رویارویی در مقابل جبهه استکبار را «جنگ نامتقارن» خواندند و گفتند: در این جنگ نامتقارن، هر دو طرف توانایی‌ها و منابع قدرتی دارند که طرف مقابل، از آنها برخوردار نیست و منبع قدرت نظام اسلامی، اعتماد و توکل به قدرت خدا، اعتماد به پیروزی و اعتماد به قدرت اراده انسانهای مؤمن است.

ایشان با تأکید بر اینکه جنگ نامتقارن، «جنگ اراده‌ها» است، خاطر نشان کردند: در میدان این جنگ، اراده هر یک از دو طرف سست شود، قطعاً شکست خواهد خورد، بنابراین باید مراقب بود تا تبلیغات و وسوسه‌های دشمن در اراده مستحکم ما خللی ایجاد نکند.

رهبر انقلاب این جنگ را فراتر از جنگ نظامی و نوعی «جهاد» دانستند و افزودند: امروز برای کشور ما احتمال وقوع جنگ نظامیِ سنتی بسیار ضعیف است اما مسئله جهاد باقی است و این جهاد که منطقی قرآنی و اسلامی دارد، «جهاد کبیر» و به معنای «ایستادگی، مقاومت و پیروی نکردن از کفار و مشرکین» است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه جهاد کبیر در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری نیز تجلی و ظهور دارد، خاطر نشان کردند: در همه این عرصه‌ها، به‌جای تبعیت از جبهه کافران و مشرکان، باید از برنامه کاری اسلام و قرآن تبعیت کرد.

ایشان مسئله امروز جمهوری اسلامی و جبهه استکبار را موضوع «تبعیت» دانستند و گفتند: آنها تمام ابزارها، فشارها و تلاشهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی و عوامل خائن خود را به‌کار گرفته اند تا نظام اسلامی را به زانو درآورند و وادار به تبعیت کنند، اما آنچه که موجب عصبانیت شدید استکبار از ملت ایران شده، آن است که مردم به‌خاطر مسلمان بودن حاضر به به تبعیت از استکبار نیستند.

رهبر انقلاب طرح موضوعاتی همچون انرژی هسته ای، قدرت موشکی و حقوق بشر را بهانه خواندند و تأکید کردند: علت اصلی همه این دشمنی‌ها و بهانه‌تراشی‌ها، تبعیت نکردن از استکبار است زیرا اگر ملت ایران حاضر به تبعیت بود، قطعاً با قدرت موشکی و انرژی هسته‌ای کنار می‌آمدند و هیچ‌گاه نامی از حقوق بشر نیز به میان نمی‌آوردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص موضوع موشکی یک نکته را متذکر شدند و تأکید کردند: اخیراً درمورد توان موشکی ایران جنجال بسیاری به‌راه انداخته‌اند اما بدانند که این هیاهوها تأثیری نخواهد داشت و آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

ایشان در ادامه‌ تبیین علت اصلی دشمنیِ استکبار با نظام اسلامی خاطر نشان کردند: آمریکایی‌ها تلاش زیادی می‌کنند تا علت اصلی این دشمنی را بر زبان نیاورند اما گاهی نیز در اظهارات‌شان این مسئله فاش می‌شود، همچنانکه چند روز پیش یک مسئول امریکایی بعد از تکرار اتهامات همیشگی بر ضدّ ایران، ناخواسته به موضوع «ایدئولوژی» یعنی همان تفکر اسلامی اشاره کرد که موجب می‌شود ملت ایران زیر بار حرف زور جبهه کفر و استکبار نرود.

رهبر انقلاب «ایستادگی»، «تبعیت نکردن از دشمن» و «حفظ هویت انقلابی و اسلامی» را عوامل اصلی اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران دانستند و خاطرنشان کردند: آمریکا و دیگر قدرتها، از این موضوع به‌شدت ناراحت هستند و چاره‌ای هم ندارند و بر همین اساس تلاش زیادی کردند که شاید بتوانند مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور را در حیطه قدرت خود درآورند اما نتوانستند و به توفیق الهی نخواهند توانست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: وظیفه اصلی سپاه، «پاسداری از انقلاب» است، بنابراین جهاد کبیر باید سرلوحه برنامه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد.

ایشان با اشاره به هجمه‌ها و تهمت‌های فراوانی که علیه سپاه مطرح می شود، گفتند: علت اصلی این عصبانیت‌ها، ایستادگی سپاه در مسیر انقلاب و حفظ جهت‌گیری‌ها و روحیه انقلابی و اسلامی است.

رهبر انقلاب خطاب به جوانان کشور و دانشجویان حاضر در مراسم خاطرنشان کردند: آینده انقلاب متعلق به شما است و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد اما از جنگ نظامی سخت‌تر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از همین زاویه به تبیین ابعاد مختلف «جهاد کبیر» در عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ و اجتماع پرداختند و افزودند: «تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی، بخش اقتصادی این جهاد است»؛ «تأکید بر این موضوع که جوانان مؤمن، حزب‌اللهی و انقلابی به کارهای فرهنگی خودجوش با قدرت ادامه دهند و دستگاههای فرهنگی نیز در همین جهت حرکت کنند، بخش فرهنگی این جهاد است»؛ و «تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور در مسیر پیشرفت، بخش فعال اجتماعی این جهاد کبیر است».

ایشان با اشاره به اتهام ناروای برخی مخالفان این حرکت و ادعای اینکه استفاده از ظرفیتهای درونی به معنای قطع رابطه با دنیا است، افزودند: ما هیچ‌گاه قائل به قطع رابطه با دنیا و حصار کشیدن به دور خود نیستیم بلکه می‌گوییم ارتباطات سیاسی و مبادلات اقتصادی داشته باشید، اما هویت و شخصیت اصلی خود را از یاد نبرید و هنگامی که می خواهید سخن بگویید و یا قرار داد امضا کنید، همچون نماینده ایران اسلامی و نماینده اسلام سخن بگویید و پشت میز قرارداد بنشینید و هوشمندانه اقدام کنید.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه جهاد کبیر نیازمند هوشمندی و اخلاص است، به تلاشها و امیدهای دشمن برای نفوذ اشاره کردند و گفتند: امروز دشمن از وارد کردن ضربه اساسی به نظام اسلامی ناامید است اما با استفاده از ابزارهای مختلف و پیچیده در صدد نفوذ است تا هویت جوان ایرانی، هویت مورد پسند آمریکا و استکبار باشد زیرا در این صورت برای پیاده کردن اهداف و نقشه‌های خود مشکل و هزینه‌ای نخواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شناخت ناقص امریکا و جبهه استکبار از ملت ایران را منشأ محاسبات غلط آنان خواندند و خاطر نشان کردند: البته آنها از نفوذ ناامید نیستند و در چنین شرایطی، وظیفه بزرگی بر دوش همه‌ی غم‌خواران ملت ایران و نظام اسلامی از جمله سپاه پاسداران قرار دارد.

ایشان با تأکید بر اینکه سپاه باید همواره آمادگی‌های نظامی خود را در بهترین و نوآورترین شکل حفظ کند، افزودند: اما وظیفه سپاه فقط جنگ در میدان نظامی نیست بلکه در مقطع فعلی، یکی از وظایف مهم همه دلسوزان، دوستداران و وفاداران به انقلاب از جمله سپاه، تبیین، روشنگری و آشنا کردن ذهنها با اعماق و ژرفای حقایق و شعارهای انقلاب است.

رهبر انقلاب همه را به اهتمام به موضوع تبیین و روشنگری و کارهای عمقی توصیه مؤکد کردند و گفتند: تبیین شعارهای انقلاب و روشنگری نسبت به عمق این شعارها، از لوازم اساسی تحقق جهاد کبیر است زیرا شعارهای انقلاب، همچون نشانه و شاخص، مسیر صحیح انقلاب و صراط مستقیم را نشان می دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای احساسات و عواطف را در دنبال کردن حقایق و شعارهای انقلاب لازم اما غیرکافی دانستند و تأکید کردند: اگر این مسائل با تعمیق و ژرف‌نگری تبیین شوند، قطعاً ایمان و باور افراد نسبت به این شعارها، از آنها جدا نخواهد شد و ثبات دائمی خواهد داشت.

ایشان علت اصلی چرخشهای صد و هشتاد درجه‌ای برخی افراد در مقاطع مختلف انقلاب را، نداشتن عمق، و نگاه سطحی آنان به مسائل دانستند و خاطر نشان کردند: باید در مسائل اصلی و شعارهای انقلاب به اعماق فکر و اندیشه رفت و از راهنمایی‌های اساتید صالح استفاده کرد.

رهبر انقلاب «کادر سازی برای آینده» و «تدوین علمی تجربه های متراکم سی و هشت ساله انقلاب اسلامی در فراز و نشیب های شگفت انگیز» را از دیگر الزامات جهاد کبیر برشمردند و افزودند: در این خصوص، همه مراکز دانشگاهی و حوزوی به‌ویژه دانشگاه امام حسین(ع)، وظیفه و مسئولیت دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین ضرورت اقدامات عمیق، از برخی اقدامات غیرمنطقی  انتقاد و تأکید کردند: گاهی برخی افراد و جوانهایی که ممکن است صالح و مؤمن هم باشند، به دلیل مخالفت با یک فرد یا یک جلسه سخنرانی، هیاهو و جنجال به‌راه می‌اندازند و آن مجلس را بر هم می‌زنند، در حالی‌که من از قدیم با این کارها که هیچ فایده‌ای نیز ندارد، موافق نبوده و نیستم، و معتقدم فایده در تبیین و کار درست و هوشمندانه است.

ایشان جوانان مؤمن و انقلابی را به هوشیاری فراخواندند و گفتند: البته گاهی برخی افراد از روی اغراض، این کارهای نادرست را انجام می‌دهند و سپس به گونه ای وانمود کنند که کار عناصر حزب اللهی و مومن است، بنابراین باید کاملاً هوشیار بود.

رهبر انقلاب روشنگری عمیق و اقدامات صحیح و هوشمندانه را از وظایف اصلی برشمردند و تاکید کردند: همه این اقدامات درصورتی تأثیرگذار خواهد بود که به خداوند متعال توکل و توسل کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنان خود، لازمه استحکام رابطه قلبی با خداوند را، «انس بیشتر با قرآن و تدبر در آیات الهی»، «توجه به نماز و ادای آن با حضور قلب» و «استفاده از فرصت ماههای شعبان و رمضان» دانستند.



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری نهاجا: همراهی علم و عمل موجب پیشرفت ارتش شده است

امیر سرتیپ دوم خلبان مهدی هادیان، توأم شدن علم و عمل را مهم ترین عامل تحقق پیشرفت معرفی کرد و گفت: نیروی هوایی همچون گذشته باید در این زمینه پیشگام باشد.

 

 

امیر سرتیپ دوم خلبان مهدی هادیان، فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری نهاجا در بازدید از پایگاه هوایی قیام در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان این یکان با ابراز خرسندی از پیشرفت مشهود در ارتش، توأم شدن علم و عمل را مهم ترین عامل تحقق این پیشرفت ها معرفی کرد و گفت: نیروی هوایی همچون گذشته باید در این زمینه پیشگام باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا(مد ظله العالی) پیرامون جایگاه رفیع علم و عمل و ضرورت توأم شدن این دو عامل، باید در این زمینه برنامه ریزی و فعالیت های موثری صورت گیرد.

فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری اظهار داشت: مرکز علمی و آموزشی قیام از آغاز فعالیت خود همواره مهد پرورش جوانان انقلابی، متدین و متخصص بوده و باید با حفظ این جایگاه، رشد مستمر را در دستور کار قرار دهد.

وی ارائه آموزش های بِروز در این مرکز را یکی از الزامات دانسته و گفت: باید با ارائه دانش روز در زمینه بهبود هرچه بیشتر تخصص کارکنان نیروی هوایی فعالیت کنیم.

سرتیپ دوم هادیان روح اعتماد به نفس، ایمان، عمل و باور دینی را موجب استمرار پیشرفت نیروی هوایی ارتش برشمرد و ادامه داد: به کارگیری حتی گوشه هایی از استعدادهای جوانان ایرانی می تواند هر محیطی از جمله محیط نظامی را متحول سازد



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:دشمن شناسی امام راحل باعث شد تا انقلاب به خوبی هدایت شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح ویژگی های شخصیتی امام راحل گفت: حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) با موقعیت شناسی و دشمن شناسی که داشتند، توانستند انقلاب را به خوبی هدایت کنند و آینده ای روشن را برای نسل های بعد ترسیم نمایند.

 

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح ویژگی های شخصیتی امام راحل گفت: حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) با موقعیت شناسی و دشمن شناسی که داشتند، توانستند انقلاب را به خوبی هدایت کنند و آینده ای روشن را برای نسل های بعد ترسیم نمایند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم و فنون فارابی ارتش اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیتی بی نظیر در قرن اخیر و رهبری فرزانه و اندیشمندی بزرگ بود که امروز اهداف و آرمان های والای آن عزیز تمام دنیای اسلام را در برگرفته است.

وی در ادامه با بیان این که اندیشه های تابناک امام راحل، جهان را برای قرن های آینده متأثر ساخته است، افزود: حرکت و مبنای فکری امام خمینی(ره) موجب احیای دین اسلام شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش با بیان این که مردم ایران و مسلمانان انقلابی جهان در14 خرداد 68 فردی را از دست دادند که توانست عزت پایمال شده شان را برگرداند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) با کوتاه کردن دست شاهان ستمگر و غارتگران غرب و آمریکا، اسلام ناب محمدی(ص) را احیا و مسلمین را عزت بخشید و با برپا نمودن حکومت اسلامی، رو در روی  قدرت های استکباری ایستاد و صدها توطئه براندازی و طرح کودتا و آشوب و همچنین فتنه های داخلی و خارجی را خنثی نمود.

به گفته رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امام راحل فرماندهی جنگی را بر عهده داشتند که دشمن مقابل آن از حمایت های همه جانبه غرب، شرق و برخی از اعراب منطقه برخوردار بود.

حجت الاسلام آل هاشم سپس به تشریح ویژگی های رفتاری و شخصیتی امام خمینی(ره) پرداخت و افزود: از ویژگی‌های بارز آن عزیز می‌توان به جامعیت علمی ایشان، بُعد عرفانی، اندیشه و سیره سیاسی، ساده‌زیستی و توجه به نظم و انضباط، موقعیت‌شناسی و دشمن‌شناسی اشاره کرد که توانستند این نظام و انقلاب را به خوبی هدایت و آینده ای روشن را برای نسل های بعد ترسیم نمایند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رهبرفرزانه انقلاب پیرامون مسائل مختلف از جمله توجه به وحدت به ویژه وحدت بین ملت، دولت و نیروهای مسلح، افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند می بایست به ارزش های انقلاب پایبند باشیم و هرگز به دشمنان اعتماد نکنیم و با حساسیت اهداف آنان را رصد کنیم.  

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان گفت: خداوند را شاکریم که معظم له بعد از امام راحل، رهبری این انقلاب را به دست گرفتند و امروز شاهدیم که نظام ما با همان صلابت به پیش می‌رود.



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
 

عکس/دستگیری فرمانده داعشی با تابعیت صهیونیستی


دستگیری یکی از فرماندهان بلندپایه داعش باتابعیت اسراییلی در فلوجه موسوم به ابوعمر
عکس/دستگیری فرمانده داعشی با تابعیت صهیونیستی

به گزارش گروه فضای مجازی دفاع پرس، یکی از فرماندهان بلندپایه داعش به نام ابوعمر با تابعیت اسراییلی در فلوجه دستگیر شد.



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

 

   

واکنش شهاب حسینی به توهین های ضدانقلاب


 
واکنش شهای حسینی به توهین های ضدانقلاب

شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص جنگ روانی که علیه تقدیم جایزه‌اش به ساحت مقدس امام زمان(عج) به راه افتاده است، گفت: کوچکترین اهمیتی به این موضوعات نمی‌دهم؛ اگر خداوند بخواهد آتش خشم و غضب و حسد تبدیل به گلستان می‌شود، همانگونه که برای ابراهیم شد.

وی در ادامه بیان کرد: نه تایید این افراد من را خوشحال و نه تکذیبشان من را ناراحت  میکند.

پس از دریافت نخل طلای کن توسط شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون ایران، این هنرمند متعهد در نشست خبری فیلم فروشنده این جایزه را به ساحت مقدس امام زمان(عج) تقدیم کرد.

حسینی در این نشست گفت: به خاطر همزمان دریافت شدن جایزه کن با شب میلاد امام زمان (عج)، این جایزه را با کمال احترام و افتخار به آستان مقدس حضرت صاحب الزمان در جمکران  تقدیم می‌کنم .

این سخن شهاب حسینی در رسانه ها بازتاب های مختلفی داشت. اکثر مردم دین دار ایران اسلامی از این اقدام تمجید کرده و این کار را برازنده هنرمندی متعهد دانستند.

اما جریان ضد انقلاب مانند همیشه که از هر فرصتی در جهت تخریب انقلاب اسلامی و هنرمندان متعهد به اسلام ناب محمدی استفاده می کند؛ ایجاد جنگ روانی بر علیه این اقدام شهاب حسینی را آغاز کرده است.



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

 این ایام مقارن سالگرد امام راحل هستیمامام خمینی(ره) در طول دوران حیات پربرکت خود آن‌چنان تأثیرات بزرگی را در اذهان و افکار عمومی جهان به جای گذاشته که تا همیشه از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد.

 

تأثیرات افکار و اقدامات خمینی کبیر(ره) تا آنجا پیش رفته است که حتی شخصیتهای برجسته جهان و آنانی که حتی شاید میانه خوبی با انقلاب اسلامی ایران ندارند، در مقابل عظمت و حیات طیبه امام راحل سر تعظیم فرود آورده و از او به‌نیکی یاد می‌کنند.

آنچه در ادامه می‌خوانید گفتارهایی است که برخی سیاستمداران و چهره‌های مشهور جهان در مورد امام خمینی(ره) مطرح کرده‌اند.

میخائیل گورباچف، رهبر شوروی کمونیستی:

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

 

امام خمینی(ره)  فراتر از زمان می‌اندیشید و در بعد مکان نمی‌گنجید. او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان به جای بگذارد.

حافظ اسد رئیس‌جمهور سابق سوریه:

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

 

دشمنان ملت عرب و ملل تحت ستم دنیا و حتی خود رژیم اشغالگر قدس بارها و بارها از انقلاب اسلامی ایران که تحت لوای امام خمینی(ره) به پیروزی رسید به وحشت افتاده و بارها از اربابش یعنی آمریکا گله کرد که چرا نمی‌تواند جلوی نفوذ و تأثیر انقلاب اسلامی ایران را که منجر به پیروزی فلسطین می‌شود بگیرد.

نلسون ماندلا رئیس‌جمهور اسبق آفریقا:

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

 

امام رهبری منحصربه‌فرد بود که توانست با دست خالی، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

جیمی کارتر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

آیت الله خمینى در کشورش به‌عنوان یک قهرمان بزرگ تلقی می‌شود.

هنری کیسینجر، استراتژیست و مشاور یهودی‌الاصل رئیس‌جمهور سابق آمریکا:

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

آیت الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آن‌چنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچ‌کس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند، او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناخته‌شده در دنیا، سخن می‌گفت و عمل می‌کرد، گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت، دشمنی آیت‌الله خمینی(ره) با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت.

بن‌بلا نخستین رئیس‌جمهور الجزایر:

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

ملل عرب باید زنده شدن اسلام را در قرن بیستم مدیون انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره)  بدانند. این انقلابی است که دنیای غرب را اجباراً دگرگون خواهد ساخت و بسیاری از رژیمهای موجود در جهان عرب دیر یا زود سقوط خواهند کرد زیرا آوای نهضت امام خمینی(ره) در دورافتاده‌ترین نقاط جهان اسلام به گوش می‌رسد.

بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر اسبق پاکستان:

امام روح‌الله از دید چهره‌‌های سرشناس جهان

رهبرانی مانند امام خمینی یک بار در قرنها زاده می‌شوند.



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
افسران - سخنان امروز رهبر عزیزمان......


:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
 
افسران - چه با صلابت می غُرد خامنه ایِ کبیر، فرزندِ فاطمه، جانشینِ بلامنازعِ خمینیِ کبیر


:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

" ...گزارش سفارت آمریکا در تهران که حاوی متن کامل پیام آیت الله خمینی است هنوز در آرشیو ملی آمریکا در حالت طبقه‌بندی نگه داشته شده است، اما خلاصه‌ای از پیام در سند "اسلام در ایران" آمده است. این سند در واقع گزارش تحقیقاتی ۸۱ صفحه‌ای سیا - مورخ مارس ۱۹۸۰ - است و در آن سوابق آیت‌الله خویی، آیت‌الله شریعتمداری و آیت‌الله خمینی هم آمده است. سیا گزارش را سال ۲۰۰۵ از حالت طبقه‌بندی بیرون ‌آورد ولی چند قسمت حساس از جمله پاراگراف مربوط به پیام آیت‌الله خمینی را سانسور کرد. در دسامبر ۲۰۰۸ کتابخانه ریاست جمهوری جیمی کارتر نسخه دیگری از سند را به صورت دیجیتالی منتشر کرد که در آن این پاراگراف بدون سانسور آمده ولی تا به حال از دید اکثر مورخان و محققان پنهان مانده است. بی‌بی‌سی فارسی برای نخستین بار آن را به صورت عمومی منتشر می‌کند. بی‌بی‌سی فارسی برای نخستین بار این سند را به صورت عمومی منتشر می‌کند "خمینی توضیح داد که او با منافع آمریکا در ایران مخالفتی ندارد. بر عکس، او اعتقاد داشت که حضور آمریکا در ایران برای ایجاد توازن در برابر شوروی و احتمالا نفوذ بریتانیا ضرورت دارد."بنا بر این سند، پیام حدود ۱۰ روز قبل از سفر لئونید برژنف، رهبر شوروی به ایران توسط یک روحانی به ظاهر غیرسیاسی به نام حاج میرزا خلیل کَمَره‌ای به سفارت آمریکا در تهران می‌رسد... "

 در پاسخ به شبهه
"ادعای BBC در مورد ارتباط و همراهی امام خمینی(ره) با آمریکا !!" :


1⃣ در گزارشهای طبقه بندی نشده سال ۱۹۸۰ CIA و در سایت "کتابخانه ریاست جمهوری جیمی کارتر"، گزارشی "۸۱" صفحه ای با نام "اسلام در ایران" یافت نشد! 


2⃣ سند ادعایی فاقد نشانه ای از اسناد CIA بوده و شبیه یک جریده است! متن انگلیسی نیز با ترجمه آن تفاوت دارد! سند : «ایشان مخالف منافع امریکا در ایران نیستند» اما ترجمه : «...او از منافع آمریکا در ایران حمایت می‌کند»!
3⃣ با فرض وجود این گزارش و ساختگی نبودن آن، چطور آمریکا در تمام این سالها از آن برای تهدید یا تخریب وجهه بزرگترین دشمن خود در جهان و الگوی استکبارستیزان عالم، استفاده نکرد؟! 
4⃣ برخلاف ادعای شبهه، در کنار امام(ره) اکثریت علما با "انقلاب سفید" مخالفت کردند! حق رای زنان که برای استفاده ابزاری از آنها و استحاله جامعه مطرح شد، تنها یکی از سه مشکل این قانون در کنار "حذف شرط مسلمانی" و "تبدیل سوگند به كتب آسمانی به جای قرآن" بود!

5⃣ امام خمینی(ره) در سخنرانی ۱۳خرداد ۴۲ که منجر به دستگیری ایشان شد، از آمریکا بعنوان مملكت اجنبى مهاجم به ایران، قبضه گر امور، تلف کننده و هتک کننده اموال و نوامیس مردم نام بردند!

6⃣ ایشان از چند ماه قبل از این سخنرانی، در ۲۲اسفند ۱۳۴۱ در بیانات خود، صراحتا به نقش و خوی استعماری آمریکا اشاره می کردند!

7⃣ آیت‌الله میرزا خلیل کمره‌ای عالمی برجسته، از منادیان وحدت اسلامی و شخصیتی جهانی بود که چنین واسطه گری ای دور از شان وی بود!

8⃣ امام تحت فشار افکار عمومی آزاد شد، نه در نتیجه سازش! ادعای سازش امام در مقاله سفارشی ساواک در روزنامه اطلاعات ۱۸ فروردین ۴۳ با عنوان "اتحاد مقدس" و محتوای تفاهم روحانیون با دولت در اجرای "انقلاب سفید" مطرح شد!
9⃣ بیانات امام در سخنرانی ۲۱ فروردین ۴۳، ادعای سازش ایشان را با عبارات زیر نقش برآب کرد: "...خمینی تفاهم نخواهد کرد.
خمینی را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد. با سرنیزه نمی‌شود اصلاحات کرد..." و "... من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم و تسبیح دست بگیرم؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم...".



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 16

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
اندیشه‌های امام راحل را همواره باید مقیاس عملکرد خودمان قرار دهیم و بر این اساس عمل کنیم.
اندیشه‌های امام راحل ریشه و پایه نظام و انقلاب استبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیش از ظهر امروز رئیس رسانه ملی و جمعی از مدیران سازمان صدا و سیما با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق  کرده و با مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بیعت کردند.
 
عبدالعلی علی عسکری در جمع خبرنگاران و درباره حضورش در حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: خوشحالیم که در آغاز این دوره از مدیریت سازمان، خداوند به ما توفیق داد که به حرم امام راحل (ره) مشرف شویم و تجدید میثاق با آرمان‌های ایشان داشته باشیم و امیدواریم که خداوند ما را کمک کند که اهداف امام خمینی (ره) و منویات مقام عظمای ولایت را در صدا و سیما بتوانیم محقق کنیم. اندیشه‌های امام راحل عظیم‌‌الشأن ریشه و پایه نظام و انقلاب است و همواره باید آن‌ها را مقیاس عملکرد خودمان قرار دهیم و بر این اساس عمل کنیم.
 
رئیس رسانه ملی اظهار داشت: حضرت امام (ره) راجع به رسانه‌ها و به خصوص سازمان صدا و سیما فرمودند رسانه ملی یک دانشگاه عمومی است. دانشگاهی که همه می‌توانند از آن درس بگیرند و می‌فرمایند که اگر رسانه‌ها سالم باشند و پیام‌های درستی را به جوان‌های ما و به مردم برسانند، آن‌ها به راه درست  پیش می‌روند اما اگر پیام‌های رسانه‌ها به سمت گمراهی و فساد باشد آن‌ها را به سمت فساد می‌کشاند. بنابراین ما تکلیف سنگینی به عهده داریم که بر این اساس‌ بتوانیم پیام‌های درستی را به مردم و جوانان بدهیم و امروز مخاطرات بزرگی از ناحیه رسانه‌های دشمن و از طریق ماهواره‌ها و فضای مجازی وجود دارد که با این دیدگاه امام خمینی (ره) باید در این زمینه هم به طور جدی عمل کنیم و بتوانیم غلبه رسانه‌ای داشته باشیم و در این رویارویی و نبرد رسانه‌ای موفق باشیم. جامعه و جوانان جامعه را به سمت راه خدا و راه مستقیم انقلاب اسلامی و راه ملت ایران هدایت کنیم.
 
رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مدیران و کارکنان رسانه ملی بعد از ذکر فاتحه، از حرم مطهر امام خمینی (ره) به حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی متولی حرم مطهر امام (ره) رفتند.


:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: با بازشماری آراء تبریز صحت این حوزه تایید و "سعیدی" به جای منادی سپیدان به مجلس راه یافت.
صحت انتخابات تبریز تایید شد/ سعیدی به عنوان نماینده مجلس راه یافت"نجات‌الله ابراهیمان" عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشخص شدن وضعیت انتخابات تبریز اظهار داشت: صحت انتخابات تبریز تایید شد.

وی افزود: اما از نظر شمارش آراء ماخوذه بدون آنکه تخلف عمدی از ناحیه فردی احراز شده باشد، صرفا در نتیجه خطاهای انسانی معلوم شد که در شمارش آراء اشتباهاتی بوجود آمده بود، در نتیجه بازشماری آراء میان آقایان منادی سپیدان و سعیدی جا به جایی صورت گرفت و آقای سعیدی به عنوان نماینده مردم تبریز به مجلس راه یافت.
 
ابراهیمیان افزود: انتخابات در حوزه اهر و هریس ابطال اعلام شد و انتخابات این حوزه به انتخابات میان دوره‌ای انتقال یافت.
 
وی در پایان تصریح کرد: با اشتباهی که در شمارش آراء بوجود آمده بود و دقتی که از سوی ناظران صورت گرفت نتیجه انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز تغییر یافت.


:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
بازار شایعات و گمانه زنی ها در اطراف تیم های لیگ برتری داغ است و این در حالیست که هنوز تاریخ رسمی نقل و انتقالات آغاز نشده است.
به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ تیم های لیگ برتر فوتبال قبل از شروع فصل نقل و انتقالات تکاپوی شان را برای جذب بازیکنان مد نظر خود را آغاز کردند.

همین موضوع بهانه ای شد تا وضعیت تیم ها در فصل نقل و انتقالات را مورد ارزیابی قرار دهیم.

 

آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران

آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران

آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران

آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران

آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران

 



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
حضرت روح‌الله از کودکی تا جوانی با فراز و‌ نشیب‌هایی روبرو بوده که در این گزارش، بخش‌هایی از آن اتفاقات را می‌خوانید.
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روح الله مصطفوی خمینی (ره) در سال 1281 شمسی در شهر خمین به دنیا آمد و دوران کودکی را در خمین پشت سر گذاشت. پدرش آیت الله سید مصطفی موسوی از معاصرین مرحوم آیت الله میرزای شیرازی بود.

طاغوتیان در قبل از 5 ماهگی پدر او را که در مقابل زورگویی‌های خوانین به مقابله برخاسته بود به شهادت رساندند و پس از آن روح الله سرپرستی مادر مؤمنه‌اش هاجر خانم که خود از نوادگان آیت الله خوانساری و همچنین نزد عمه مکرمه اش صاحبه خانم رشد و پرورش یافت و تا سن پانزده سالگی تحت تکفل آنان بود و زیر نظر آنان تربیت یافت. روح الله در دوران کودکی به دلیل هوش بالایی که داشت در بین همبازی های خود سرآمد و دارای قامتی رشید بود. 


:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
دو تیم مادریدی رئال و اتلتیکو از ساعت 23:15 در فینال لیگ قهرمانان اروپا رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.
دوئل تمام مادریدی فینال میلانبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فوتبالدوستان در سرتاسر جهان امشب نظاره گر یکی از جذاب ترین مسابقات فوتبال در سرزمین چکمه خواهند بود.
 
امشب هیجان در فوتبال اروپا به نقطه اوج خود خواهد رسید، چرا که دو تیم اسپانیایی رئال و اتلتیکو در فینالی تمام مادریدی نبردی نابرابر را در پیش خواهند داشت.
 
دو تیم فینالیست رئال و اتلتیکو که درلالیگای اسپانیا به ترتیب در جایگاه دوم و سوم جدول رده بدی قرار گرفته اند، از انگیزه ای بسیار بالا برای کسب جام قهرمانی برخوردار هستند.
 
بازی امشب این دو تیم، دومین رویارویی آنها در طول 3 فصل گذشته، آن هم در مرحله فینال است. 
 
از طرفی، دیدار امشب این دو تیم یادآور فینال 2014 شهر لیسبون خواهد بود که در آن بازی تیم رئال مادرید توانست در وقت های اضافه تیم اتلتیکو مادرید را شکست دهد.
 
در نشست خبری پیش از بازی، زین الدین زیدان سرمربی تیم رئال مادرید اعلام کرد: رونالدو کمی احساس درد داشت، اما در حال حاضر شرایط او مطلوب است. 
 
او در این بازی 100% توان خود را به کار خواهد گرفت. وی اندکی نگران است، اما این نگرانی با حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا از بین می رود. 
 
به طور حتم امشب بازی بسیار دشواری را در پیش خواهیم داشت، اما تیممان با آگاهی کامل از این موضوع، به استقبال بازی امشب خواهد رفت. 
 
ما برای رسیدن به آمادگی کامل دو هفته فرصت داشتیم و در حال حاضر بازیکنان تنها به دنبال توپ هستند! 
 
من بازیکنان کنونی تیم را همچون بازیکنان حاضر در فینال لیسبون می بینم. تنها یک گام تا کسب افتخاری بزرگ فاصله داریم و از حضور دراین فینال بسیار خوشحال هستیم. 
 
ما با تمام وجود آماده بازی هستیم و برای کسب عنوان قهرمانی به سختی کار کرده ایم.
 
برای رسیدن به فینال سختی های بسیاری را متحمل شده ایم، اگرچه دستیابی به چنین افتخاری، بدون تحمل دشواری ها غیرممکن است. 
 
باخت به معنای شکست نیست. چنانچه تمام تلاش خود را به کار نگیرید، در آن صورت شکست خورده اید. 
 
بازی امشب تنها یک مسابقه فوتبال است و هرگز نمی توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی رخ خواهد داد. 
 
از سال 2014 برخی از بازیکنان این تیم را ترک کرده اند، اما دیدگاه باشگاه رئال مادرید همچنان "اتحاد، تلاش، قهرمانی" است و ما امشب با همین دیدگاه به استقبال این بازی می رویم.
 
 
در آن سوی میدان، دیه گو سیمئونه نیز اعلام کرده است: بازی امشب بسیار حساس خواهد بود. 
 
رئالی ها با در اختیار داشتن کاسمیرو عملکردی بهتر را خواهند داشت. 
 
تمام شاگردان من با دیدگاه پیشرفت و رشد کار خود را انجام می دهند و این یعنی زندگی. با کار و تلاش فراوان سرانجام به آنچه که می خواهید، می رسید. 
 
حضور در فینال بسیار هیجان انگیز و پیروزی در آن بسیار عالی است. 
 
تغییرات چندانی را از سوی تیم ما در این بازی شاهد نخواهید بود. اگرچه تیم ما از سال 2014 دچار تغییراتی شده است، اما ساختار خود را همچنان حفظ کرده است. 
 
کاسمیرو در ضد حملات تیم رئال را بیش از پیش خطرناک می کند. به مادریدی ها نباید فضا داد، زیرا شرایط برای ما خطرناک می شود. 
 
دلم می خواهد افتخاری در تاریخ 113 ساله این باشگاه باشم و تنها پیروزی در این بازی مرا خوشحال می کند.
 
 
 
 
 
چینش احتمالی تیم رئال مادرید: ناواس/ کارواخال، په په، راموس، مارسلو/ کاسمیرو، کروس، مودریچ/ بیل، بنزما، رونالدو
 
 
 
بازیکن غایب: واران
 
 
 
 
چینش احتمالی تیم اتلتیکو مادرید: اوبلاک/ خوآن فران، گودین، خیمنز، فیلیپه لوئیز/ کوکه، گابی، فرناندز، نیگوئز/ گریزمن، تورس
 
 
 
بازیکن غایب: -------
 
 
 

 

 


:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
سایت فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) لحظاتی پس از پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر استرالیا از عملکرد سعید معروف کاپیتان ایران در این مسابقه تجلیل کرد و او را جادوگر خواند.
سعید معروف «جادوگر والیبال ایران» استبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ سایت فدراسیون جهانی والیبال معروف را جادوگری خطاب کرد که با سحر خود استرالیا را در اولین بازی ناکام گذاشت.
 
در ادامه این مطلب آمده است: «معروف با مدیریت خوب پشت خط زن‌های ایران توانست برد ایران را به خوبی مهندسی کند. موقعیت سازی او موجب شد تا غفور 19 امتیاز را برای ایران کسب کند و عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان را از آن خود کند.»
 
تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز شنبه در نخستین مسابقه خود سه بر صفر استرالیا را از پیش رو برداشت.
 


:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
فینال جام حذفی فردا ساعت 21 در ورزشگاه خرمشهر بین دو تیم استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان برگزار می‌شود.
استقلال 7 رویایی را و ذوب آهن سهمیه می‌خواهدبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پرونده مسابقات جام حذفی فردا بسته و تکلیف قهرمان این جام از بین دو تیم استقلال و ذوب آهن مشخص می‌شود.
 
آبی پوشان پایتخت در لیگ برتر نتوانستند قهرمان شوند و جام را به همنام خوز‌ستانی خود واگذار کردند.
 
بر‌این اساس آنها قصد دارند با قهرمانی در جام حذفی ناکامی‌شان در لیگ برتر جبران کنند.
 
اگر شاگردان مظلو‌می قهرمان جام حذفی شوند در آن صورت تیم تراکتور‌سازی هم به پلی آ‌ف لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می‌کند.
 
در آن‌سوی میدان شاگردان گل‌محمدی با شکست مقابل ‌العین امار‌ات از گردونه لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند. براین اساس آنها برای جبران مافات پا به فینال جام حذفی می‌گذراند.
 
فینال جام حذفی برای نخستین بار در خرمشهر برگزار می‌شود و طبق برنامه قرار است برای همیشه در این شهر انجام شود.
 
سجاد شهباز‌زاده و خسرو حیدری به علت محرومیت قادر به همراهی تیم استقلال در این بازی نیستند، اما آبی پوشان پایتخت این شانس را دارند که از مهدی رحمتی در درون دروازه استفاده کنند. در حالی که ذو‌بی ‌‌‌ها معتقدند که مهدی رحمتی به علت محرومیت نباید در فینال جام حذفی بازی کند اما کمیته انظبا‌طی نظر دیگری در‌این خصوص  دارد و این محرومیت را برای فینال جام حذفی در نظر نگرفت.
 
هاشم بیگ‌زاده به علت مصدو‌میت قادر به همراهی تیم ذوب‌آهن نیست، همچنین بعید است احسان پهلوان به بازی فینال برسد. اما مهدی رجب‌زاده کاپیتان ذوب‌آهن می‌تواند تیمش را در این بازی همراهی کند.
 
جدال مظلو‌می و گل‌محمدی به جذابیت این بازی می‌افزاید و امکان دارد یکی از این مربیان بعد از فینال کارشان را از دست بدهند.
استقلال با شش قهرمانی و سه نایب قهرمانی پرافتخار‌ترین تیم جام حذفی است و ذوب‌آهن هم قهرمان فصل گذشته جام حذفی است که سه مرتبه قهرمان این جام شده است.
 
شاگردان مظلو‌می نسبت به شاگردان گل‌محمدی تا قبل از بازی فینال جام حذفی استراحت بیشتری داشتند. براین اساس شرایط به سود آبی پوشان پایتخت است و آنها روی کاغذ شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی دارند.
 
یحیی گل محمدی تا کنون مقابل استقلال بازنده نبوده است و باید دید آبی پوشان می‌توانند رکورد شکست ناپذیری گل محمدی را بشکنند یا نه!
 
مسیر راه‌یابی استقلال و ذوب‌آهن به فینال
 
آبی پوشان پایتخت بعد از برد مقابل تیم‌های شهرداری سمنان، فولاد خوزستان، نفت تهران و تراکتور‌سازی پا به مسابقه فینال بگذارند.
 
در آن‌سوی میدان شاگردان گل محمدی هم با غلبه بر بادر‌ان تهران، گسترش فولاد، پرسپولیس و سپاهان توانستند به فینال جام حذفی راه یابند.
 
علیرضا فغانی به همراه سجاد طوری، محسن  ظهیر‌ی و جواد شر‌فی این بازی را قضاوت می‌کنند و‌مسعود عنایت هم ناظر داوری این بازی است.
 
به هر حال باید دید آبی پوشان پایتخت می‌توانند برای هفتمین مرتبه قهرمان جام حذفی شوند یا ذوبی‌ها برای سومین بار جشن قهرمانی می‌گیرند؟!    


:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

اگر اهل دل باشی و منتظر، به خوبی می‌توانی صدای پای مهدی فاطمه ارواحنافداه را بشنوی و دل بسپاری به راه ولایت و رهرو راستین این میدان کارزار باشی. بنابراین شایسته است افزون بر برپایی جشن و سرور در شب باعظمت نیمۀ شعبان، از بزرگی و عظمت آن شب غافل نشده، اعمال عبادی این شب با فضیلت را به ‌دقت انجام دهیم.

بخوان دعای فرج را که یار آمدنی است

بخوان دعای فرج را که یار آمدنی است
و بعد از این همه سال انتظار آمدنی است
به خون پاک تمام مدافعان حرم 
برای امر فرج، خون به‌کار آمدنی است
تواصوا به خدا و «تواصوا بالصبر»
در ایستگاه شهادت قطار آمدنی است
به حکم «ان مع العسر یسر» فهمیدم
که حال خوش پی حال نزار آمدنی است
تو آمدی و قوانین عشق ثابت کرد
در ابتدای زمستان بهار آمدنی است

«انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم ... سربازی منجی بزرگی که می‌خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین‌المللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشن‌بینی دارد... ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفه‌ای نداریم؛ نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا برای ظهور آن بزرگوار آماده شویم. اعتقاد به امام زمان به معنای گوشه‌گیری نیست... . امروز اگر ما می‌بینیم در هر نقطه‌ دنیا ظلم و بی‌عدالتی و تبعیض و زورگویی وجود دارد، اینها همان چیزهایی است که امام زمان برای مبارزه با آنها می‌آید. اگر ما سرباز امام زمانیم، باید خود را برای مبارزه با اینها آماده کنیم.»



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

عملیاتی شدن تانک فلاق در رزمایش بیت‌المقدس 28، امیر سید مسعود زواره‌ای رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در دومین روز رزمایش بیت‌المقدس 28 و در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه دستاوردهای جدید این نیرو در رزمایش اظهار داشت: در این رزمایش برای نخستین بار تانک فلّاق و گلوله‌های اعلامیه‌ریز توپخانه که جهت عملیات روانی علیه نفرات دشمن کاربرد دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: همچنین تانک‌بر فوق سنگین پوریا و سلاح تک‌تیرانداز شاهر نیز در این رزمایش مورد استفاده عملیاتی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش درباره تانک فلاق گفت: این تانک مجهز به اتوماسیون استابلایزر، دوشکا و سلاح 12.7 است؛ که توسط یک خدمه قابلیت هدف گیری و تیراندازی را دارد.

به گفته امیر زواره‌ای این تانک فوق سبک از چالاکی و نسبت توان به وزن فوق‌العاده‌ای برخوردار است و قابلیت این را دارد که در مناطق ذوعارضه با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

بدالجبار قهرمان معاون وزارت دفاع افغانستان نیز بر این نظر پافشاری می کند که کشته شدن «اسامه بن لادن» رهبر گروه طالبان و کشته شدن ملا اختر منصور در خاک پاکستان بیانگر و اثبات ‌کننده این موضوع است که پاکستان در عقبه تمامی برنامه‌های تروریستی در منطقه قرار دارد. وی همکاری پاکستان با گروه‌های تروریستی را برای مقام‌های افغانستانی، سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای خارجی ثابت شده می داند.
در این میان این احتمال هم وجود دارد که ملا اختر منصور در درگیری سال گذشته در منزل «عبدالله سرحدی» یکی از اعضای ارشد طالبان کشته شده باشد و تاکنون مرگ او پنهان نگه داشته شده است، همچنان که مرگ ملاعمر را بیش از دو سال پنهان نگه داشتند، مرگ ملا منصور را نیز مخفی کردند تا بازیگران ذینفع بتوانند دوباره طالبان را سازماندهی کرده و از طریق گفتگو در ساختار قدرت کابل سهیم سازند، اما دستگاه های اطلاعاتی آمریکا پس از  اطلاع از مرگ ملا اختر منصور، برای نمایش قدرت، حملات پهپادی خود را برجسته می کنند. 
در همین زمینه «حافظ حمدالله» سناتور و یکی از رهبران ارشد «جمعیت علمای اسلام» پاکستان در گفتگو با رسانه های این کشور اعلام کرد: «ملا اختر منصور» رهبر طالبان ۱۰ ماه پیش کشته شده است. ماجرای کشته شدن وی بدست نیروهای آمریکایی در حمله هواپیمای بدون سرنشین کذب است.
فارغ از همه مطالب فوق، مرگ رهبر طالبان در صورت تایید، پیامدهایی بر طالبان و افغانستان خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که با کشته شدن ملا اختر منصور جریان طالبان تضعیف و تقسیم شده و گروه تروریستی داعش جایگزین طالبان گردد.
قدر مسلم، کشته شدن سرکردگان گروه های ترورییستی نظیر بن لادن، ملا عمر، ملا اختر منصور و ...، نیز در بهبود وضعیت امنیتی افغانستان تاثیر چندانی نخواهد داشت. واقعیت این است که امریکا و متحدان غربی و برخی کشورهای منطقه ای به شرطی به دنبال امنیت افغانستانند که منافع و مصلحت های سیاسی آنان برآورده شود و به نوعی افغانستان، تحت نفوذ آنان باشد. در واقع استراتژی متفاوت و متعارض بازیگران و عدم صداقت امریکا در مبارزه با طالبان، مماشات دولت کابل و زیاده خواهی پاکستانی ها، موجب شده است تا گروه‌هایی همانند طالبان به دنبال بازخیزی بوده و در نتیجه امنیت و ثبات افغانستان به متغیرهای بیرونی و سپس درونی  وابسته باشد.
بدون حمایت های پنهان و آشکار برخی از بازیگران موثر از گروه های تروریستی و خرابکار، تداوم بقا و خیزش گروه‌های شورشی امکان پذیر نیست. البته دولت اشرف غنی و حتی دولت حامد کرزی، به دلیل نوعی همدلی با طالبان، سیاست مدارا و مصالحه را با طالبان در پیش گرفتند که همین امر نیز طالبان ها را به نوعی مشروعیت داده است و اکنون وضعیت بجایی رسیده است که بیشتر جریان های سیاسی نیز تنها راه صلح و امنیت در افغانستان را مذاکره سیاسی با طالبان عنوان می کنند. در حالی که در صورت صلح با طالبان، گروه های تروریستی دیگر با اسامی نظیر داعش و شبکه حقانی جایگزین آن ها خواهند شد و این به دلیل حضور امریکا و غرب در افغانستان است.



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

 

افسران - آیا امام زمان(عج)، همهٔ مسائل را، با شمشیر حل می‌کند!

بعضی‌ها تصور عامیانه‌ای دارند که وقتی امام زمان(عج) بیاید، با شمشیر همهٔ مسائل را حل می‌کند! البته در جریان قیام حضرت، قطعاً شمشیر (سلاح) به کار گرفته خواهد شد، اما هم مقدمات بسیاری می‌خواهد و هم با لوازم بسیاری همراه خواهد بود. آن روز هم که دست‌های علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) را بسته بودند، شمشیر بود ولی به دلیل نبودن آن مقدمات و لوازم، به کار گرفته نشد. این شمشیر همان شمشیر است که تنها موقعیت بیرون آمدن از نیام را خواهد داشت.

اگر بهره‌گیری از شمشیر بدون توجه به قواعدش بیان شود، آن وقت تصویری که دشمنان امام زمان(عج) از ایشان به جهان ارائه می‌دهند و مردم را از ایشان می‌ترسانند، تأیید می‌شود؛ تصویر یک سلطان ستمگر و بی‌تدبیر که وقتی بیاید، می‌خواهد همهٔ مسائل را صرفاً با تکیه به شمشیر حل کند.



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

 

آیین بدرقه و تشیع پیکر همسر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم که صبح امروز در ستاد نیروی هوایی ارتش و با حضور فرماندهان ارشد و کارکنان این نیرو برگزارشد، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیر حضور داشتند.

در این مراسم پیکر بانوی فداکار و مومنه حاجیه خانم صدیقه حکمت، همسر شهید سرافراز ارتش اسلام، سرلشکر خلبان عباس بابایی پس از اقامه نماز توسط رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت خاکسپاری به استان قزوین منتقل شد.

گفتنی است صدیقه (ملیحه) حکمت پس از تحمل درد ناشی از عارضه کبد در سن 57 سالگی در بیمارستان نمازی شیراز دعوت حق را لبیک گفت.

 



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم درهمایش تجلیل از اسطوره های ارتش ویژه تکاوران نیروی دریایی مدافع خرمشهر که صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، معاون اجرایی فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی زمینی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، فرمانده نیروی دریایی و جمعی از فرماندهان، مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، طی سخنانی یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و دیگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس بویژه امیر سرتیپ سلیمانجاه را گرامی داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم با اشاره به حماسه آفرینی تکاوران نیروی دریایی ارتش و حماسه 34 روزه آنان در خرمشهر، گفت: در 4 آبان ماه 1359 خرمشهر پس از 34 روز مقاومت و جنگ تن به تن به اسارت دشمن بعثی درآمد، اما رزمندگان اسلام توانستند این شهر عزیز را پس از 19 ماه اسارت و طی 4 مرحله عملیات با نام عملیات بیت المقدس در سوم خرداد آزاد کنند که البته دراین بین نقش برجسته و حماسه آفرینی های تکاوران نیروی دریایی ارتش به همراه سایر نیروهای حاضر در منطقه از جمله دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی که با شهید نامجو به منطقه اعزام شده بودند به همراه برادران سپاهی و بسیج مردمی ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، تجلیل از مردانگی است، افزود: هدف سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از برگزاری این چنین همایش هایی تجلیل از شهدای دفاع مقدس و پیشکسوتان آن دوران ارزشمند به عنوان الگوی نسل جوان و ترغیب آنان و امیدوار نمودن جوانان به آینده ای روشن است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درادامه، تحریف و فراموشی را از آسیب های دفاع مقدس خواند و دراین باره افزود: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب تأکید دارند باید از پیشکسوتان به عنوان گنجینه دفاع مقدس یاد و از آنان تجلیل نمود.

حجت الاسلام آل هاشم در پایان با اهدای لوحی از امیر دریادار سیاری، ناخدا صمدی و جمعی از تکاوران و خانواد های شهدای نیروی دریایی مدافع خرمشهر تجلیل نمود.

 



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

یشان در بیان یکی از نکات مهم در عملیات آزادسازی خرمشهر به حمایت و دست قدرت الهی اشاره و خاطرنشان کردند: امام بزرگوار، آن مردِ خدا و حکیم الهیِ واقعی، فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد

رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: در این منطق، هنگامی که همه تلاشها و مجاهدتها انجام و همه توان به میدان آورده و در نهایت به خدا توکل شود، دست قدرت الهی همچون پشتوانه‌ای مستحکم به کمک خواهد آمد که نتیجه‌ی آن، آزادسازی خرمشهر در مقابل دشمنی است که از همه امکانات تجهیزات برخوردار بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: با این منطق، امکان آزادسازی همه دنیای تحت سلطه استکبار، امکان آزادسازی فلسطین، و امکان اینکه هیچ ملتی مستضعف نباشد، وجود دارد.

ایشان تأکید کردند: هر ملتی که دارای این منطق باشد و تمام تلاش و مجاهدت خود را به‌کار گیرد و به خدا توکل کند، قطعاً مرعوب قدرت نظامی، مالی، تبلیغاتی و سیاسی قدرتها نخواهد شد.

رهبر انقلاب با اشاره به تلاش ناموفق جبهه استکبار در طول 38 سال گذشته برای شکست انقلاب اسلامی، به‌رغم استفاده از ابزارها و توطئه‌های گوناگون، آن را نمونه بارز پیروی از منطقِ مجاهدت و ایستادگی با توکل برخدا برشمردند و تأکید کردند: ملت ایران همچنان در صحنه است و جوانان بسیاری حاضرند که جان خود را در راه انقلاب فداکنند و این، همان چیزی است که قدرت خدا را جلب خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این نوع رویارویی در مقابل جبهه استکبار را «جنگ نامتقارن» خواندند و گفتند: در این جنگ نامتقارن، هر دو طرف توانایی‌ها و منابع قدرتی دارند که طرف مقابل، از آنها برخوردار نیست و منبع قدرت نظام اسلامی، اعتماد و توکل به قدرت خدا، اعتماد به پیروزی و اعتماد به قدرت اراده انسانهای مؤمن است.

ایشان با تأکید بر اینکه جنگ نامتقارن، «جنگ اراده‌ها» است، خاطر نشان کردند: در میدان این جنگ، اراده هر یک از دو طرف سست شود، قطعاً شکست خواهد خورد، بنابراین باید مراقب بود تا تبلیغات و وسوسه‌های دشمن در اراده مستحکم ما خللی ایجاد نکند.

رهبر انقلاب این جنگ را فراتر از جنگ نظامی و نوعی «جهاد» دانستند و افزودند: امروز برای کشور ما احتمال وقوع جنگ نظامیِ سنتی بسیار ضعیف است اما مسئله جهاد باقی است و این جهاد که منطقی قرآنی و اسلامی دارد، «جهاد کبیر» و به معنای «ایستادگی، مقاومت و پیروی نکردن از کفار و مشرکین» است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه جهاد کبیر در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری نیز تجلی و ظهور دارد، خاطر نشان کردند: در همه این عرصه‌ها، به‌جای تبعیت از جبهه کافران و مشرکان، باید از برنامه کاری اسلام و قرآن تبعیت کرد.

ایشان مسئله امروز جمهوری اسلامی و جبهه استکبار را موضوع «تبعیت» دانستند و گفتند: آنها تمام ابزارها، فشارها و تلاشهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی و عوامل خائن خود را به‌کار گرفته اند تا نظام اسلامی را به زانو درآورند و وادار به تبعیت کنند، اما آنچه که موجب عصبانیت شدید استکبار از ملت ایران شده، آن است که مردم به‌خاطر مسلمان بودن حاضر به به تبعیت از استکبار نیستند.

رهبر انقلاب طرح موضوعاتی همچون انرژی هسته ای، قدرت موشکی و حقوق بشر را بهانه خواندند و تأکید کردند: علت اصلی همه این دشمنی‌ها و بهانه‌تراشی‌ها، تبعیت نکردن از استکبار است زیرا اگر ملت ایران حاضر به تبعیت بود، قطعاً با قدرت موشکی و انرژی هسته‌ای کنار می‌آمدند و هیچ‌گاه نامی از حقوق بشر نیز به میان نمی‌آوردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص موضوع موشکی یک نکته را متذکر شدند و تأکید کردند: اخیراً درمورد توان موشکی ایران جنجال بسیاری به‌راه انداخته‌اند اما بدانند که این هیاهوها تأثیری نخواهد داشت و آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

ایشان در ادامه‌ تبیین علت اصلی دشمنیِ استکبار با نظام اسلامی خاطر نشان کردند: آمریکایی‌ها تلاش زیادی می‌کنند تا علت اصلی این دشمنی را بر زبان نیاورند اما گاهی نیز در اظهارات‌شان این مسئله فاش می‌شود، همچنانکه چند روز پیش یک مسئول امریکایی بعد از تکرار اتهامات همیشگی بر ضدّ ایران، ناخواسته به موضوع «ایدئولوژی» یعنی همان تفکر اسلامی اشاره کرد که موجب می‌شود ملت ایران زیر بار حرف زور جبهه کفر و استکبار نرود.

رهبر انقلاب «ایستادگی»، «تبعیت نکردن از دشمن» و «حفظ هویت انقلابی و اسلامی» را عوامل اصلی اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران دانستند و خاطرنشان کردند: آمریکا و دیگر قدرتها، از این موضوع به‌شدت ناراحت هستند و چاره‌ای هم ندارند و بر همین اساس تلاش زیادی کردند که شاید بتوانند مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور را در حیطه قدرت خود درآورند اما نتوانستند و به توفیق الهی نخواهند توانست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: وظیفه اصلی سپاه، «پاسداری از انقلاب» است، بنابراین جهاد کبیر باید سرلوحه برنامه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد.

ایشان با اشاره به هجمه‌ها و تهمت‌های فراوانی که علیه سپاه مطرح می شود، گفتند: علت اصلی این عصبانیت‌ها، ایستادگی سپاه در مسیر انقلاب و حفظ جهت‌گیری‌ها و روحیه انقلابی و اسلامی است.

رهبر انقلاب خطاب به جوانان کشور و دانشجویان حاضر در مراسم خاطرنشان کردند: آینده انقلاب متعلق به شما است و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد اما از جنگ نظامی سخت‌تر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از همین زاویه به تبیین ابعاد مختلف «جهاد کبیر» در عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ و اجتماع پرداختند و افزودند: «تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی، بخش اقتصادی این جهاد است»؛ «تأکید بر این موضوع که جوانان مؤمن، حزب‌اللهی و انقلابی به کارهای فرهنگی خودجوش با قدرت ادامه دهند و دستگاههای فرهنگی نیز در همین جهت حرکت کنند، بخش فرهنگی این جهاد است»؛ و «تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور در مسیر پیشرفت، بخش فعال اجتماعی این جهاد کبیر است».

ایشان با اشاره به اتهام ناروای برخی مخالفان این حرکت و ادعای اینکه استفاده از ظرفیتهای درونی به معنای قطع رابطه با دنیا است، افزودند: ما هیچ‌گاه قائل به قطع رابطه با دنیا و حصار کشیدن به دور خود نیستیم بلکه می‌گوییم ارتباطات سیاسی و مبادلات اقتصادی داشته باشید، اما هویت و شخصیت اصلی خود را از یاد نبرید و هنگامی که می خواهید سخن بگویید و یا قرار داد امضا کنید، همچون نماینده ایران اسلامی و نماینده اسلام سخن بگویید و پشت میز قرارداد بنشینید و هوشمندانه اقدام کنید.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه جهاد کبیر نیازمند هوشمندی و اخلاص است، به تلاشها و امیدهای دشمن برای نفوذ اشاره کردند و گفتند: امروز دشمن از وارد کردن ضربه اساسی به نظام اسلامی ناامید است اما با استفاده از ابزارهای مختلف و پیچیده در صدد نفوذ است تا هویت جوان ایرانی، هویت مورد پسند آمریکا و استکبار باشد زیرا در این صورت برای پیاده کردن اهداف و نقشه‌های خود مشکل و هزینه‌ای نخواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شناخت ناقص امریکا و جبهه استکبار از ملت ایران را منشأ محاسبات غلط آنان خواندند و خاطر نشان کردند: البته آنها از نفوذ ناامید نیستند و در چنین شرایطی، وظیفه بزرگی بر دوش همه‌ی غم‌خواران ملت ایران و نظام اسلامی از جمله سپاه پاسداران قرار دارد.



:: برچسب‌ها: دریادلان ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

 

ششمین همایش تجلیل از اسطوره های ارتش ویژه بزرگداشت تکاوران دریایی مدافع خرمشهر، صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این همایش که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرماندهان عالی رتبه ارتش و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزارشد؛ از 150تعداد نفر از تکاوران و تفنگداران مدافع خرمشهر و تعدادی از خانواده های معظم شهدای مدافع این شهر که نقش بی بدیل و محوری در 34 روز مقاومت خرمشهر داشتند، تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است، در این مراسم باشکوه که از ساعت 9 صبح امروز و با قرائت آیاتی چند از کلام الله الهی و اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط یکان رزم نواز نیروی دریایی ارتش آغاز شد؛ فرماندهان و شخصیت هایی از جمله حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، سردار سرتیپ کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی فرماندهی کل ارتش، امیر سرتیپ آراسته، رئیس هیأت معارف جنگ، امیر سرتیپ برخور، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ حیدری، رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح و جمع دیگری از فرماندهان و مسئولان ارتش و سایر نیروهای مسلح حضور یافتند.



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1395 | نظرات ()