نوشته شده توسط : مجید

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی برگزاری رزمایش‌های مشترک میان نیروهای هوایی ایران و چین را ضروری خواند و خواستار تسریع در نهایی شدن پیش‌نویس توافق میان ارتش دو کشور شد.

برگزاری رزمایش مشترک هوایی ایران و چین

 

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و  ژنرال خو جی لیانگ معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین دیروز در پکن دیدار و گفت‌وگو کردند.
دو طرف در این دیدار آمادگی خود را برای تعامل و همکاری میان سه کشور ایران، چین و روسیه در خصوص برقراری امنیت در کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه اعلام کردند.
فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بر اساس تدابیر مقام‌های عالی ایران مصمم هستیم که روابط با کشور دوست، چین را ارتقاء دهیم، گفت: آمادگی داریم تا در تمام زمینه‌های مورد علاقه یکدیگر همکاری داشته باشیم.
امیر شاه‌صفی، آشنایی با توانمندی‌های نظامی، آموزشی تبادل تجربیات و برگزاری رزمایش‌های مشترک میان نیروهای هوایی دو کشور را ضروری خواند و تسریع در نهایی شدن پیش‌نویس توافق میان ارتش ایران و چین در این زمینه‌ها را خواستار شد.



:: برچسب‌ها: ارتش ، نهاجا ، رزمایش مشترک ، ارتش چین،دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 16 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
افسران - اعدام آیت الله؛ خودکشی سیاسی آل سعود

...آل سعود تصور می کنند که این اقدام، نشانگر قدرت آنهاست و پایگاه مردمی، اجتماعی و سیاسی این رژیم نامشروع و غیر مردمی و غیر دموکراتیک در داخل سعودی را تحکیم و تقویت خواهد کرد؛ اما ارزیابی های کارشناسان و تحلیلگران اوضاع، کاملا عکس این برداشت را نشان می دهد و تاکید می کند که اعدام آیت الله، یک اشتباه تاریخی خواهد بود که جبران آن، از عهده سران بی تدبیر و خودرأی و استبدادپیشه کنونی سعودی خارج خواهد بود...



:: برچسب‌ها: ال سعود ، اعدام ، شیخ نمر ، دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

 

افسران - قابل توجه ، پوست سگ با دباغی پاک نمیشود اهل دلاش فهمیدن منظورمو


  حالا برخی هرچقدر از آمریکا تعریف کنید بازم آمریکا آمریکاست و تعریف و تمجید شما باعث نمیشه ازخباثتش کم کنه ، به قول معروف پوست سگ با دباغی پاک نمیشود یعنی هرچقدر هم پوست سگ رو دباغی کنید باز هم ذات نجسی دارد



:: برچسب‌ها: امریکا ،مرگ بر امریکا ، سگ ، دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

 

 

یک فروند  هواپیمای ترابری سی 130 به همت متحصصین و کارشناسان نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید دوران بازآماد شد

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، این هواپیما پس از سالها  زمین گیری، با  صرف 30 هزار نفر ساعت کار توسط کارکنان متخصص و فنی پایگاه شهید دوران به طور کامل بازآماد شده و پس از انجام پرواز های آزمایشی، به ناوگان هوایی نیروی هوایی ارتش پیوست .

در مراسم پرواز این هواپیما که با حضور فرماندهان و مسئولین پایگاه شهید دوران انجام شد،  امیر سرتیپ دوم خلبان محمدی، فرمانده این پایگاه طی سخنانی گفت: به پرواز در آوردن هواپیمایی که سالها زمین گیر بوده  و آن هم در شرایط تحریم،  فقط از عهده  نیروهای متعهد،  توانمند و ولایت مدار برمی آید.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کارکنان غیور نیروی هوایی، انجام  چنین کارهای ارزشمند در این شرایط را نوعی جهاد دانست.



:: برچسب‌ها: نیروی هوایی، اورهال سی 130، ارتش، شهید دوران ،دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

جام حذفی فوتبال ایران نام مسابقات حذفی فوتبال در ایران است که از سال ۱۳۵۵ بنیان نهاده شده است. هم‌اکنون فدراسیون فوتبال ایران این جام را به صورت تک‌حذفی و تک بازی برگزار می‌کند و یکی از سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا به قهرمان جام حذفی تعلق می‌گیرد. از سال ۱۳۵۵ تاکنون ۲۸ دوره از مسابقات جام حذفی برگزار گردیده است.[۱]

ذوب‌آهن اصفهان قهرمان کنونی جام حذفی فوتبال ایران است. آن‌ها با پیروزی ۳−۱ بر نفت تهران به این عنوان دست یافتند.[۲]



:: برچسب‌ها: جام حذفی ، ورزش ، فوتبال ، دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

طنز یک وبلاگ که تحت عنوان خبر منتشر شد!

شایعه کشف قرآن 115 سوره ای با قدمت 1400 سال در قم !!!

متن شایعه

خبرگزاری فارس: در پی حفاری گروهی از باستان شناسان در اطراف شهر قم، یک جلد قران کریم که قدمت آن به هزار و چهار صد سال پیش باز میگردد، کشف شد.
پیش از این نسخه های خطی و قدیمی فراوانی از قران کریم در جریان حفاری ها به دست آمده بود اما آنچه که این قران را از سایر نسخه ها متمایز میکند، 115 سوره بودن آن است، امری که بحث های فراوانی را به دنبال داشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، این نسخه خطی پس از کشف بلافاصله به حوزه علمیه قم منتقل شد تا علما و مراجع عظام درباره صحت و سقم سوره صد و پانزدهم تحقیق و بررسی کنند.
آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه علمیه قم در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: «ما تا قبل از کشف این نسخه نیز می دانستیم که قران کریم در حقیقت 115 سوره داشته است اما به دو لحاظ هیچگاه آن را بیان نمی کردیم. اول این که نمی خواستیم رشته ی پیوندمان با برادران اهل سنت از اینی که هست نازکتر شود و دوم این که مدرک مستدلی نیز در اختیار نداشتیم. اما در روایات اهل تشیع داریم که پیامبر اکرم پیش از رحلت شان یک جلد قران کریم را به دست سلمان فارسی میدهد و از او میخواهد که قران را به ایران برده و در جایی بیرون از شهر قم دفن کند. حضرت رسول نسخه ی دیگری از کتاب را به هنگام حج الوداع همراه با خود میبرد اما ابوبکر به بهانه تلاوت قران، کتاب را از پیامبر قرض می گیرد و دیگر هرگز آن را پس نمی دهد. پس از فوت پیامبر، ابوبکر سوره صد و پانزدهم را پاره کرده و می گوید که قران فقط صد و چهارده سوره دارد، موضوعی که تا به امروز مورد پذیرش غالب مسلمانان بوده است اما مسئله ای که خارج از درک مغز کوچک ابوبکر بوده این است که رسول اکرم علم غیب داشتند و برای همین هم نسخه ی دیگر را در دل خاک شهر قم به امانت گذاشتند زیرا می دانستند که روزی به دست اهلش خواهد رسید.»
آیت الله مقتدایی در مورد علت این رفتار ابوبکر می گوید: «سوره صد و پانزدهم به صراحت تکلیف جامعه مسلمین را پس از رحلت پیامبر مشخص می کند. در این سوره نام هر دوازده امام شیعیان به صراحت ذکر شده و خداوند فرموده اند آنان جانشینان بر حق پیامبرند. همچنین در آیات پایانی این سوره، نام جانشینان امام زمان در زمان غیبت آمده است. به عنوان مثال، مقام معظم رهبری تحت عنوان السید علی الخامنه ای، در آیه شصت و چهارم به عنوان رهبر مسلمین جهان در عصر حاضر معرفی شده است و دو بار هم تاکید شده که هیچ مسلمانی بدون تبعیت کامل از فرمایشات ایشان، وارد بهشت نخواهد شد.



شایعه کشف قرآن 115 سوره ای با قدمت 1400 سال در قم !!!
واکنش «آیت‌الله مقتدایی»

آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، انتشار مجدد شایعاتی مبنی بر پیداشدن یک جلد قرآن کریم با قدمت 1400 سال منسوب به وی را تکذیب و سادگی ساده‌لوحان را مرتعی برای فتنه‌گران ذکر کرد.
در سال 1390 برای اولین بار خبری انتشار یافت، مبنی بر پیداشدن یک جلد قرآن کریم با قدمت 1400 سال در اطراف شهر قم که دارای 115 سوره و منتسب به آیت‌الله مقتدایی. که آیت‌الله مقتدایی این خبر را جعلی دانست و آن را تکذیب کرد، با انتشار مجدد این خبر، مرکز خبر حوزه واکنش آیت الله مقتدایی به این خبر را منتشر کرد.
متن تکذیبیه آیت‌الله مقتدایی به شرح زیر است:
«استهزاء پیامبران و مسخره کردن مقدسات وحیانی ادیان و هجو و بدگویی و متلک گفتن به مصلحان و اولیا الهی و جعل اخبار شوخی هدفمند، از ابزارهای رایج و کهنه دشمنان ادیان الهی در تاریخ بوده است، خداوند به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) که گاه مواجه با هجویات و استهزا دشمنان مواجه می‌شد اعلام کرد که این شیوه سخیف و غیر علمی دشمنان در برخورد پیامبران قبل از تو هم قرار داشته است: «وَلَقَدِ اسْتُهْزِئَ بِرُسُلٍ مِّن قَبْلِکَ ...».
گرچه نویسنده وبلاگ ضد انقلابی «گامرون» در مقدمه خبرش تصریح می‌کند که آنچه را در بخش طنز اجتماعی، سیاسی می‌نویسد یک شوخی و غیر واقعیت است و چون با خبرگزاری فارس و رجانیوز شوخی دارد، غالبا جعلیات شوخی خویش را به آنان نسبت می‌دهد، اما متاسفانه خبر جعلی پیدا شدن یک نسخه از قرآن مجید در اطراف قم با 115 سوره مشتمل بر نام مسئولان انقلاب در عصر حاضر و جعل خبر تایید آن از زبان مدیر حوزه‌های علمیه موجب شد که ساده لوحی در افغانستان مثل صاحب روزنامه «ویسا» آن را باور کرده و نه تنها بر اساس توصیه قرآن نسبت به صحت خبرهای فاسقان (إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَی مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ) شک نکرده است، بلکه حتی تصریح سازنده این خبر به شوخی بودن این طنز، وی را متوجه کذب خبر نکرده و ضمن چاپ آن تحلیلی هم بر آن نهاده و ناله فریاد خویش را علیه شیعیان به خاطر تایید تحریف قرآن بلند کرده است. وجود اینگونه ساده لوحان نه تنها دشمنان فتنه گر و گاه یک ملت مومن و بی گناهی را دچار کج فهمی و تفرقه و عداوت می‌سازد.
جعل این خبر انسان را به یاد خبر طنز آمیز می‌اندازد که شیادی گفت: «در کتب تاریخ نوشته شده است: امامزاده ابراهیم را در بالای مناره سر بریدند، رندی چنین به اصلاح خبرش پرداخت و گفت: اولا امامزاده نبوده و پیامبرزاده بوده و ثانیا فرزند ابراهیم نبوده بلکه فرزند یعقوب بوده، ثالثا بالای مناره نبوده بلکه در قعر چاه بوده، رابعا سر نبریده‌اند بلکه گرگ او را خورده و خامساً اصل قصه خوردن حضرت یوسف توسط گرگ یک دروغ بوده است.»
در این قصه جعلی هم اولاً سازنده و ناشر خبر یک سایت ضد اسلامی است که اخبارش نیازی به بررسی صحت و سقم ندارد، ثانیاً خودش تصریح کرده که من شوخی می‌کنم و طنز اجتماعی می‌نویسم، ثالثاً در این خبر گفته که این نسخه قرآن از 1400 سال قبل زیر زمین مانده، حال اینکه کهن‌ترین نسخه‌های خطی قرآن که در کتابخانه‌ها و موزه‌ها با تدبیر و شرایط خاصی نگهداری می‌شده و نیمه سالم باقی مانده مربوط به دوران بعد از این تاریخ است چگونه این نسخه زیر خاک سالم مانده است؟ رابعاً عدد 115 سوره را مطرح کرده که تاکنون حتی ادعا کنندگان غیر معتبر تحریف هم این عدد را ادعا نکرده‌اند، خامساً همه علمای بزرگ شیعه اتفاق نظر دارند که این قرآن همان قرآن وحی شده از جانب خدا است و مصونیت از تحریف دارد و به نظر شیعه همانند اهل سنت قرآن کریم ذره‌ای تحریف نشده است. سادساً اینکه روح مدیر حوزه‌های علمیه از این قصه ساختگی خبر ندارد و عجیب است که برخی ساده لوحان در افغانستان تحت تاثیر این خبر جعلی قرار گرفته و به نقل آن و انتقاد به شیعه پرداخته‌اند.
از آنجا که یک خبر جعلی برخاسته از طنز و استهزاء جوابی علمی مفصل نمی‌طلبد به همین مقدار توضیح بسنده نموده و خوانندگان برای اطلاع داشتن از آرای علمای بزرگ شیعه در خصوص مصونیت قرآن کریم به کتبی که در این رابطه تالیف گردیده مراجعه نمایند.»
بر اساس این گزارش آیت‌الله مقتدایی در سال 1390 مدیر حوزه‌های علمیه کشور بود. 


:: برچسب‌ها: قران ، شایعه ،115سوره ،دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید
عشق؛ مفهومی گسترده و عنصری تکرارپذیر در ادبیات کلاسیک ما و فیلم و سریال های مختلف در تلویزیون تاکید زیادی روی آن می شود که البته منظور نشان دادن علاقه منطبق با فرهنگ و شریعت ما است. نتیجه؟ خودتان قضاوت کنید.

سریال سازها همیشه می نالند که محدودیت ها و خط قرمزهای بی مورد باعث می شود این مفهوم به بار ننشیند. کاری نداریم. در مقابل عشق ممنوعه به عنوان عنصر جذاب دراماتیک هم گاهی دستمایه برخی کارگردان ها شده. سریال «تعبیر وارونه یک رویا» تازه ترین نمونه آن است که میان کارمند انرژی هسته ای و مافوقش عشقی قدیمی زنده شده و به ازدواج موقت رسیده.

بهانه این گزارش، سریال فریدون جیرانی است و از گذر آن پنج مجموعه دیگر که شکلی دیگر از رابطه عاشقانه را تصویر کرده اند، آنالیز شده. تا اینجا «تعبیر وارونه یک رویا» به لحاظ نشانه های تصویری، عریان تر عمل کرده و به شکلی آوانگاردتر این خواهش نامتعارف را به نمایش گذاشته است.

تعبیر وارونه یک رویا/ فریدون جیرانی/ 1394

 

عشق های ممنوعه ی تلویزیون ایران + عکس

 

* ماجرا چه بود؟: فریدون جیرانی پایه سریال تعبیر وارونه ی رویا را مسائل هسته ای کشور قرار داده و قصد داشته ناگفته هایی از آن را به تصویر بکشد. او برای جذاب تر کردن داستان و حساس شدن شاخک های مخاطبان، یک عشق ممنوعه را هم وارد کرده است. همانطور که تا الان دیده اید بین کارمند سازمان انرژی هسته ای و مافوقش عشق قدیمی شعله کشیده و منجر به ازدواج شان شده.

* میزان نمایش عشق ممنوعه: تعبیر وارونه یک رویا با استفاده از المان های بصری، موسیقی و دیالوگ ها کاملا عریان و واضح عشق را تصویر کرده. کارگردان برای نشان دادن عمق محبت آنها چند قسمتی را به این رابطه اختصاص داده.

* بازیگران نقش: فرهاد قائمیان نقش مامور عاشق پیشه را بازی می کند و پانته آ بهرام عشق قدیمی او است. نقش همسر قانونی قائمیان را هم نگار عابدی بر عهده دارد.

* حاشیه نمایش عشق ممنوعه: نیاز به گفتن نیست که در تلویزیون ما تصویر این حجم از عشق همینطوری اتفاق نمی افتد. حتما پشت این دلدادگی نتیجه ای عکس آنچه در ظاهر ماجرا دیده ایم قرار دارد. پس به زودی شاهد چرخش داستان و اتفاقاتی که به مسیر اصلی سریال یعنی جاسوس بازی مرتبط است، خواهیم بود. تا همین جا هم کدهایی مبنی بر نمایشی بودن این رابطه داده شده ولی آنچه برتری داشته نمایش یک عشق قدیمی است. تلویزیون هم به خوبی با این ماجرا کنار آمده و خوشبختانه گیر الکی نداده.




تا ثریا / سیروس مقدم/ 1390


عشق های ممنوعه ی تلویزیون ایران + عکس

* ماجرا چه بود؟: سریال تا ثریا هم بیش از آنکه بخواهد روی عشق ممنوعه تاکید کند، قصد داشت زندگی و سرنوشت تلخ زنی به نام ثریا (آزیتا حاجیان) که پانزده سال پیش شوهر خود را از دست داده بود و حالا مشغول به کار پرستاری است را روایت کند. او در حین کار در بیمارستان با یکی از بیماران (سرهنگ) آشنا می شود و پس از درمان او، پنهانی با یکدیگر ازدواج می کنند. این ازدواج به دیگر بخش های مغفول زندگی ثریا پیوند خورده و مشکلاتش را دو چندان می کند.

* میزان نمایش عشق ممنوعه: کارگردان تاکیدی روی جذابیت های بصری برای نشان دادن رابطه نداشت. داستان سریال و اصلا سن کاراکترها ورای عشق و عاشقی بود.

* بازیگران نقش: همایون ارشادی نقش سرهنگ را بازی می کرد و آزیتا حاجیان نقش ثریا را برعهده داشت.

* حاشیه نمایش عشق ممنوعه: حواشی سریال تا ثریا فراتر از یک رابطه میان زن و مرد بود. اصلا این ازدواج به خودی خود مشکلی نداشت چون همسر ثریا مرده بود و نشان دادن آن حساسیتی به همراه نداشت.

حاشیه از تلخی سریال کلید خورد و به قتل سرهنگ و ماجرای چادری بودن ثریا کشید. با این حال اعتراض ها باعث شد 12 قسمت از سریال حذف شود و بخش های جنجالی مثل حامله بودن ثریا یا فاش شدن راز صیغه محرمیتش با یک مرد دیگر، به طور کامل از قصه بیرون بیاید. احتمالا اگر این سانسورها نبود الان درباره تا ثریا و ماجرای عشق ممنوعه به گونه ای دیگر می نوشتیم.




در مسیر زاینده رود / حسن فتحی/ 1389


عشق های ممنوعه ی تلویزیون ایران + عکس

* ماجرا چه بود؟: پایه اصلی سریال در مسیر زاینده رود بر عشق ممنوعه استوار نشده بود. سریال روی عصیان لحظه ای بازیگر جوان فوتبال (مهران سارنگ با بازی اشکان خطیبی) تاکید داشت که باعث قتل یک جوان شده بود.

در ادامه مادر او برای نجات فرزندش دست به هر کاری می زند و هر طور شده می خواهد رضایت فرزندش را از ولی دم (مصیب) بگیرد. رفت و آمدهای او در نهایت منجر به یک پیشنهاد ممنوعه تلویزیونی می شود. مصیب از این زن می خواهد برای نجات فرزندش همسر او شود.

* میزان نمایش عشق ممنوعه: در این سریال همانطور که گفتیم تاکید روی یک رابطه عاشقانه نبود بلکه بیشتر می خواست عمق و میزان فداکاری یک مادر را نشان دهد. برای همین او می پذیرد به ازدواج یک پیرمرد دربیاید تا پسرش نجات یابد. طبعا در چنین وضعی، کارگردان نیاز به گرفتن قاب های خوش رنگ و لعاب و موسیقی جانسوز عاشقانه ندارد بلکه تاکیدش روی تلخی ماجرا است که سریال به خوبی از پس انتقال آن برآمد. فتحی چند قسمت از سریالش را به این عشق ممنوعه اختصاص داده بود.

* بازیگران نقش: حسن محجوب نقش مصیب را بر عهده داشت و مهرانه مهین ترابی نقش مادر مهربان را.

* حاشیه نمایش عشق ممنوعه: در مسیر زاینده رود از این منظر دچار حاشیه نشد؛ تک واکنش ها هم در میان هیاهوی اعتراض به لهجه اصفهانی گم شد و به چشم نیامد. با اینحال چرخش یکباره مصیب و گذشتن از خواسته ازدواجش، حتما ارتباطی مستقیم با ممیزی های تلویزیونی دارد.




او یک فرشته بود/ علیرضا افخمی/ 1382


عشق های ممنوعه ی تلویزیون ایران + عکس

* ماجرا چه بود؟: سریال او یک فرشته بود در قالب ژانر ابداعی ماورایی تعریف می شود. پس در این قالب اختیار عمل سازندگان می تواند بیشتر هم باشد. انصافا هم آنها استفاده ای به قاعده از عشق ممنوعه کردند و نگذاشتند اصل موضوع زیر سایه جذابیت های دراماتیکی عشق گم شود.

حتما خاطرتان هست که داستان سریال درباره بهزاد است که آدمی اهل نماز و مسجد و مقید به یک خانواده است. بعد از تصادف با یک خانم برای کمک به او، پایش را به منزل خود باز می کند و در نهایت اسیر خدعه و جادویش می شود و با او ازدواج می کند. البته همسرش را هم طلاق می دهد.

* میزان نمایش عشق ممنوعه: در این سریال سازندگانش برای نشان دادن شکل گیری زمینه عشق، روی دیالوگ، نحوه بیان آن و حرکات فرشته تاکید داشتند. او آرام و شمرده و با مهربانی حرف می زد و اینگونه خود را در دل بهزاد جا می کرد. در کنار این، رنگ های تند کمک زیادی به شکل گیری این فضا کرده بود.

* بازیگران نقش: حسن جوهرچی نقش بهزاد را بازی می کرد و بهاره افشاری نقش فرشته.

* حاشیه نمایش عشق ممنوعه: همانطور که اشاره کردیم سازندگان برای تصویر این عشق، دچار زیاده روی نشدند. از آن سو چون یک سر ماجرا به شیطان وصل بود و سریال خیلی زود از شیطان بودن فرشته پرده برداشت، حساسیتی ایجاد نشد. این را هم فراموش نکنیم که اصل نشان دادن شیطان با آن مختصات، آنقدر جذابیت دراماتیک داشت که رفتار عاشقانه اش را محو می کرد.




میوه ممنوعه / حسن فتحی / 1386


عشق های ممنوعه ی تلویزیون ایران + عکس

* ماجرا چه بود؟: حسن فتحی علاقه خاصی به کهن الگوها دارد. او برای ساخت سریال میوه ممنوعه داستان شیخ صنعا را برگزید و به شکل امروزی تصویر کرد. قهرمانش حاج یونس، انسان متدین و متشرعی بود که به یکباره در دام عشقی خانمان سوز می افتد. حاج یونس پیر، در برابر عشق هستی جوان، دل و دین از دست می دهد و برای رسیدن به او ایمانش به لرزه می افتد.

* میزان نمایش عشق ممنوعه: فتحی با شناختی که از ممیزی های تلویزیون داشت، تا جایی که می توانست سعی کرد عشق حاج یونس را در قالب دیالوگ و نگاه او نشان دهد؛ برای همین کمتر از نشانه های تصویری و رنگ های تند استفاده کرد تا بستر بیان این عشق زننده نباشد. ضمن آن که تاکید بیشتر، بر رسوایی حاج یونس بود نه قدرت عشق هستی.

* بازیگران نقش: علی نصیریان نقش حاج یونس را برعهده داشت و هانیه توسلی هستی. همسر حاج یونس هم گوهر خیراندیش بود.

* حاشیه نمایش عشق ممنوعه: رمضان سال 86 میوه ممنوعه علاوه بر اقبال فراوان عمومی، دچار حاشیه های زیادی هم شد. کار تا جایی پیش رفت که در قسمت های پایانی از میزان عشق حاج یونس کم شد و مسیر قصه به سمتی دیگر رفت. نصریان هم در اعتراض اینطور گفت: «حاج یونس نمی توانست بعد از قضیه جلال و شوکت، تصادف و کمای دختر یکباره متحول شود و برگردد. او در واقع می رود و سر به بیابان می گذارد. همان که در بیمارستان به هستی می گوید که باید بروم خود را بسازم.»




روز حسرت / سیروس مقدم/ 1387


عشق های ممنوعه ی تلویزیون ایران + عکس

* ماجرا چه بود؟: سیروس مقدم در سریال روز حسرت اهتمامش را تصویر کردن مسائل اعتقادی و نکات اخلاقی قرار داد. با این حال بخشی از داستان که اتفاقا مد نظر سوژه این گزارش است، مورد توجه قرار گرفت و آن هم ماجرای رابطه مسعود و فریده بود. همسر مسعود در تصادفی فلج شده بود، مسعود هم رابطه ای عاشقانه با فریده پی ریزی می کند که در نهایت به ازدواج موقت شان ختم می شود.

* میزان نمایش عشق ممنوعه: سریال روز حسرت، عشقه ممنوعه را با غلظت به تصویر نکشید و سعی نکرد با کلوز آپ و رنگ تند و نگاه های پر مفهوم این رابطه را تصویر کند. در عوض بیشتر تلاش سازندگانش نشان دادن نتیجه این عشق بود. برای همین بیننده فریده را در حالت بارداری می بیند؛ آن هم در شرایطی که روی دیگر ماجرا یعنی اعتیادش برملا شده. مسعود خواستار سقط جنین است اما فریده مقاومت می کند تا اینکه پای خانواده ها هم به ماجرا باز می شود.

* بازیگران نقش: پوریا پورسره نقش مسعود را بازی کرده بود و پارتنرش مهراوه شریفی نیا در نقش فریده بود. همسر مسعود را هم لیندا کیانی در نقش معصومه بازی می کرد.

* حاشیه نمایش عشق ممنوعه: کارگردان از چارچوب و قواعد مشخص تلویزیون عبور نکرد و تلاشش را برای نمایش نتیجه و تاثیر منفی این دلداگی قرار داده بود، برای همین فیلم دچار حاشیه خاصی نشد. بعدها برخی صاحبنظران این مشخصه سریال را پاشنه آشیلش دانستند و یک نقطه ضعف به حساب آوردند.


:: برچسب‌ها: عشق ممنوعه، تلویزیون ، سریال ، دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید


افسران - امام موافق حذف مرگ بر امریکا بود؟



:: برچسب‌ها: امام ، مرگ بر امریکا ،دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺷﻬﯿﺪ " ﻋﻠﯽ ﺍﻗﺒﺎﻟﯽ ﺩﻭﮔﺎﻫﻪ " ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻠﻤﺒﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﻋﺮﺍﻕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺟﻨﮓ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩ؛ ﻧﺎﺟﻮﺍﻧﻤﺮﺩﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺻﺪﺍﻡ ﺑﺪﻧﺶ ﺭﺍ ﺩﻭ ﻧﯿﻢ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﻣﺎ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﺗﺎﻡ ﮐﺮﻭﺯ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺳﯿﻢ ﻭﻟﯽ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﺎﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﻭ ﻧﻤﯽ ﺷﻨﺎﺳﯿﻢ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻓﯿﻠﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﺳﺖ . ﻣﯽﺧﻮﺍﻡ ﺑﺎ ﻗﻬﺮﻣﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻭﻃﻦ ﭘﺮﺳﺖ ﮔﻤﻨﺎﻡ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﺸﯿﺪ ﻭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﭼﻄﻮﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺟﺎﻥ ﺩﺍﺩ . ﺑﺎ ﺟﻮﺍﻥ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺍﺭﺗﺶ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺳﺮﻟﺸﮑﺮ ﺧﻠﺒﺎﻥ، « ﻋﻠﯽ ﺍﻗﺒﺎﻟﯽ ﺩﻭﮔﺎﻫﻪ » ﻭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻋﺠﯿﺐ ﺷﻬﺎﺩﺗﺶ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﺷﻨﺎ ﺷﻮﯾﺪ.

:: برچسب‌ها: شهید،اقبالی ،خلبان ، دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 32

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

 

 

 

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای ضمن گرامیداشت 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تأکید کرد: اصل استکبار ستیزی ریشه در آرمان های انقلاب اسلامی دارد و فلسفه شعار مرگ بر آمریکا هرگز از اذهان ملت شهید پرور ایران اسلامی پاک نخواهد شد.

به گزارش روایط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه با اشاره به سه رخداد بزرگ تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 آمده است: این اتفاقات نشان می دهد که ملت ایران حاضر است برای رسیدن به اهداف و آرمان های والای انقلابش با تمام هستی خود در میدان مبارزه با استکبار حاضر شود و پرچم مقاومت و ایستادگی را برای همیشه برافراشته نگاه دارد.

 



:: برچسب‌ها: استکبار ستیزی، مرگ بر آمریکا دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آبان 1394 | نظرات ()